Google zwiększa zasięg reklamowy

Google przebiło ofertę Microsoftu (2 mld USD) i kupi firmę DoubleClick za 3,1 mld USD. Sprzedającymi są firmy Hellman & Friedman i JMI Equity. Transakcja ma się zakończyć w tym roku. Tym samym Google będzie miało jeszcze silniejszą pozycję na rynku reklamy online. Google zyska przede wszystkim na doświadczeniu DoubleClick z reklamą graficzną i rich-media.

Google przebiło ofertę Microsoftu (2 mld USD) i kupi firmę DoubleClick za 3,1 mld USD. Sprzedającymi są firmy Hellman & Friedman i JMI Equity. Transakcja ma się zakończyć w tym roku. Tym samym Google będzie miało jeszcze silniejszą pozycję na rynku reklamy online. Google zyska przede wszystkim na doświadczeniu DoubleClick z reklamą graficzną i rich-media.

Kilka dużych amerykańskich firm internetowych - m.in. Yahoo oraz Microsoft - chce, by władze dokładnie przyjrzały się planowanemu zakupowi DoubleClick przez Google.

Jeśli akwizycja dojdzie do skutku, Google będzie odpowiadać za ponad 80% reklam serwowanych w amerykańskim Internecie. DoubleClick jest obecny na rynku reklamy online od 1996 r., firma jest znana głównie ze swojego systemu DART. Dostarcza narzędzia zarówno wydawcom, jak i domom mediowym oraz agencjom reklamowym. Do DoubleClick należy także Performics, który zajmuje się sprzedażą reklamy w wyszukiwarkach.


TOP 200