Google zmienia algorytm wyszukiwania
-
- 25.02.2011, godz. 14:45
Nowy algorytm wyszukiwarki Google podnosi ranking stron z oryginalnymi treściami wysokiej jakości, a obniża ranking stron mniej wartościowych, takich jak farmy treści. Google chce dbać w ten sposób o zdrowie środowiska sieciowego.

Google chce promować oryginalne treści
Polecamy:
Zobacz też:
Promowane są strony, które posiadają oryginalne treści i informacje takie jak badania, szczegółowe reportaże, szerokie analizy itd.. Popularność wyszukiwarki zależy od stron wysokiej jakości, które tworzą zdrowe środowisko sieciowe. Dlatego, ważne jest, by strony wysokiej jakości były nagradzane i taka właśnie jest rola tej zmiany - informuje Google na blogu.
Zobacz również:
- Powstał jeden z najszybszych na świecie akceleratorów aplikacji AI
- Google zapłacił miliardy za to, aby być domyślną wyszukiwarką na różnych urządzeniach
Rankingi stron zawierających treści mało przydatne dla użytkownika oraz skopiowane z innych miejsc zostaną obniżone. Może mieć to negatywne konsekwencje dla stron agregujących nieoryginalne materiały, takich jak farmy treści (content farms).
Pojawia się jednak jeden problem. Co z materiałami, których autorzy chcą, by pojawiały się one w kilku miejscach jednocześnie? Zdaje się, że nowy algorytm obniża ranking przynajmniej większości tych stron. Ciekawe też, jak Google ocenia, kto jest autorem treści?
Zmieniony algorytm został na razie wprowadzony tylko w USA, jednak z czasem ma pojawić się też na całym świecie. Google zapowiada także kolejne zmiany. Pracujemy nad wieloma aktualizacjami, które, jak wierzymy, znacznie poprawią jakość stron wyświetlanych w wynikach.