Google zapowiada akcję usuwania nieaktywnych kont

Korporacja kontynuuje akcję powiadamiania użytkowników jej usługi, że od 1 grudnia tego roku wszystkie nieaktywne konta mogą zostać bezwarunkowo usunięte.

Grafika: Google

Chodzi o takie konta, których właściciele nie logowali się do usługi przez ostatnie dwa lata. Informacja ta nie powinna właściwie nikogo zaskakiwać, ponieważ Google już w połowie maja tego roku zapowiadał, że w pewnym momencie przystąpi do usuwania nieaktywnych kont Google Workspace (obejmujących takie usługi jak Gmail, Dokumenty, Dysk, Meet czy Kalendarz), jak również wszystkich danych, które są z nimi powiązane.

Firma tłumaczy, że musiała podjąć takie kroki, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo. Nieaktywne czy tzw. uśpione konta należą bowiem często do różnej maści hakerów i cyberprzestępców. Usunięcie takich kont może uchronić użytkowników przed spamem, oszustwami typu phishing i próbami przejmowania innych kont czy podszywania się pod nie.

Zobacz również:

Mamy też dobrą wiadomość. Konta nie będą usuwane z dnia na dzień i bez żadnej zapowiedzi. Nawet jeśli konto zostanie uznane za nieaktywne, to Google wyśle najpierw do jego użytkownika kilka e-maili z przypomnieniem. Dopiero wtedy, gdy przypomnienia te nie spotkają się z żadnym odzewem – konto zostanie usunięte. Wystarczy korzystać z usługi, aby uniknąć takie sytuacji - po prostu sprawdzić pocztę Gmail, pobrać aplikację ze sklepu Google Play czy skorzystać z usługi YouTube, aby konto istniało dalej.

I jeszcze jedna ważna informacja. Nowe zasady dotyczą tylko osobistych kont Google i nie obejmują kont założonych przez różne organizacje i instytucje, takie jak firmy czy szkoły. Google oferuje narzędzia pozwalające użytkownikom zarządzać kontem i tworzyć kopie zapasowe danych. Użytkownik usługi może wtedy pobierać i eksportować dane z konta za pomocą funkcji Google Takeout czy skorzystać z narzędzia noszącego nazwę Menedżer nieaktywnych kont, które pozwala zaplanować co ma się stać z naszymi danymi, gdy przestaniemy w pewnym momencie używać naszego konta Google.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200