Google wzmocni bezpieczeństwo Chrome Web Store

Firma zapowiada, że wprowadzi do sklepu Chrome Web Store nowe rozwiązanie, które pozwoli twórcom umieszczanym w nim rozszerzeń ujawniać jaki rodzaj danych zbierają od użytkowników i jak takie nierzadko poufne informacje zamierzają wykorzystywać.

Google Chrome

Opcja taka pojawi się w Chrome Web Store na początku przyszłego roku, dokładnie 18-go stycznia 2021 roku. Będzie to nowy przycisk noszący nazwę "Privacy practices", który sklep wyświetli na każdej stronie prezentującej rozszerzenie.

Aby przygotować deweloperów na to nowe rozwiązanie, Google dodał już w tym tygodniu do panelu Web Store dodatkowy panel (dashboard), który posłuży im do informowania jakie dane zbierają od swoich użytkowników i w jakim celu to robią.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Hakerzy włamali się do znanego polskiego sklepu internetowego
  • Google wzmacnia bezpieczeństwo przeglądarki Chrome

Nowy „dashboard” będzie oferować deweloperom opracowany przez Google zestaw skonfigurowanych już opcji, które zabronią im używać zebranych od użytkowników danych do pewnych celów. Nie będą więc mogli np. sprzedawać takich danych czy wykorzystywać do tworzenia spersonalizowanych reklam.

Wykorzystywanie lub przekazywanie danych użytkownika do celów zdolności kredytowej lub jakiejkolwiek formy kwalifikacji kredytowej oraz do brokerów danych lub innych sprzedawców informacji. Opracowane przez Google zasady postępowania z takimi danymi nie są żadną nowością. unikalne.

I tak np. Apple ogłosił na tegorocznej konferencji deweloperów WWDC 2020, że wszystkim aplikacjom znajdującym się w sklepie App Store musi towarzyszyć ostrzeżenie iż dane zbierane od użytkowników podlegają szczególnej ochronie i nie mogą być wykorzystywane do pewnych celów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200