Google wydaje Privacy Sandbox w celu ochrony przed reklamami

Google udostępnia funkcję Privacy Sandbox użytkownikom sprzętu z Androidem. Rozwiązanie ma chronić przed natarczywymi i niechcianymi reklamami.

W 2021 roku firma Apple udostępniła system operacyjny iOS 15, który wprowadził wiele nowych funkcji zapobiegających śledzeniu użytkowników przez identyfikatory reklamowe. System otrzymał rozwiązania pozwalające "odciąć" aplikacje firm trzecich od danych i zachowań użytkowników, co zauważalnie wpłynęło na poprawę prywatności urządzeń Apple.

Privacy Sandbox coraz bliżej debiutu rynkowego
Źródło: Adrien / Unsplash

Privacy Sandbox coraz bliżej debiutu rynkowego

Źródło: Adrien / Unsplash

Nad podobnym rozwiązaniem od pewnego czasu pracuje firma Google. Wyszukiwarkowy gigant zdecydował się wydać poglądową wersję rozwiązania Privacy Sandbox, którego zadaniem jest zabezpieczanie użytkowników przed nieuczciwymi reklamodawcami.

Zobacz również:

  • 13 niebezpiecznych aplikacji na Androida trafiło do Sklepu Play
  • Łącze z telefonem otrzymuję funkcję OCR

Dla Google to trudna z biznesowego punktu widzenia decyzja, ponieważ firma zarabia ogromne pieniądze na sprzedaży powierzchni reklamowych oraz gromadzeniu danych osobowych użytkowników.

Privacy Sandbox to funkcja, która została zaprezentowana w lutym ubiegłego roku. Ma za zadanie zapobiegać przekazywaniu danych osobowych dla reklamodawców. Funkcja trafiła właśnie jako rozwiązanie beta na wybrane urządzenia pracujące pod kontrolą Androida 13.

Privacy Sandbox dostarcza nowe narzędzia API, które projektowane były z myślą o zapewnieniu prywatności. Nie używają one identyfikatorów, które mogą śledzić użytkowników w aplikacjach i witrynach.

Funkcja Privacy Sandbox ma za zadanie wyeliminować stosowanie identyfikatorów cross-app lub rozwiązań, takich jak Advertising ID, które Google aktywnie stara się ograniczyć. Zamiast tego, Privacy Sandbox wykorzystuje proces szacowania, aby zidentyfikować typy reklam, które mogą zainteresować użytkowników, tymczasowo zapisując te zainteresowania na urządzeniu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200