Google wyda 500 mln dolarów na promocję Moto X

Google ma zamiar wspomóc kampanię marketingową flagowego smartfona dywizji Motorola Mobility - Moto X. Kwota zaplanowana przez Google na promocję smartfona Moto X znacznie przewyższa dotychczasowe wydatki na reklamę w tym segmencie.

Google przejął amerykański oddział Motorola Mobility już rok temu. Nadal nie pojawił się jednak ani jeden smartfon lub tablet zaprojektowany od początku do końca po rozpoczęciu współpracy obu firm. Pierwszym owocem współpracy gigantów ma być nadchodzący flagowy smartfon dywizji Motorola Mobility o nazwie Moto X. Co ciekawe, chociaż kampania promocyjna już się rozpoczęła, nadal niewiele wiadomo o nowym telefonie.

Jest już jednak pewne, że kampania marketingowa zostanie przeprowadzona na niespotykaną dotąd skalę. Google zamierza zainwestować w promocję tego konkretnego modelu aż pół miliarda dolarów. Nawet tacy giganci jak Apple i Samsung nie wyłożyli takiej kwoty na promocję jednego urządzenia. Sam telefon ma być też znacznie tańszy od konkurencyjnych flagowych modeli, takich jak iPhone 5 czy HTC One oraz - co ważne dla amerykanów - montowany głównie na terenie USA, nie w Chinach.

Zobacz również:

  • Sztuczna inteligencja wkroczyła do aplikacji Speaking Practice
  • Motorola radzi, aby telefon owijać wokół nadgarstka. Czy tak wygląda przyszłość?

Aby zwiększyć szansę na osiągnięcie sukcesu przez ten smartfon, Motorola planuje współpracę z czterema największymi operatorami w USA - AT&T, Verizonem, Sprintem i T-Mobile. Do oferty telekomów telefon ma trafić już na jesieni. Producent także dba o to, by ilość dodatków i aplikacji instalowanych na Moto X przez operatorów była minimalna. Sam smartfon ma mieć także możliwość dostosowania go do potrzeb użytkownika - zmiany koloru obudowy oraz opcjonalnego wykonania grawerki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200