Google uruchamia inferfejs Pricing API, aby pomóc przedsiębiorstwom zoptymalizować koszty chmury

Wycena API zapewni spis usług publicznych i jednostek SKU wraz z niestandardowymi cenami i rabatami specyficznymi dla konta z dodatkowymi metadanymi, aż do poziomu SKU.

Google Cloud udostępniło Wycenę (Pricing) API dla swoich usług w chmurze, aby pomóc przedsiębiorstwom w optymalizacji wydatków na chmurę w obliczu niepewności makroekonomicznej.

Nowy interfejs API, który jest obecnie w publicznej wersji zapoznawczej, jest ulepszeniem w stosunku do istniejącego interfejsu Google Billing Catalog API, podała firma.

Zobacz również:

  • Google ręcznie usuwa niewłaściwe odpowiedzi AI w wyszukiwarce
  • Powstał nowy język programowania zorientowany na API

Podczas gdy Billing Catalog API zapewnia jedynie spis usług publicznych i jednostek SKU wraz z ich cenami katalogowymi, Pricing API zapewni również niestandardowe ceny i rabaty specyficzne dla konta z dodatkowymi metadanymi, aż do poziomu SKU. „Tym, co szczególnie odróżnia go od Catalog API, jest to, że pokazuje wynegocjowane ceny kontraktowe i rabaty, jeśli takie istnieją, dla wszystkich jednostek SKU, specyficznych dla Twojego konta”, napisał w poście na blogu Shruthi Nambi, menedżer produktu w Google Cloud. Nowy interfejs Pricing API zapewni dodatkowe informacje, takie jak lista grup SKU, mapowanie grup SKU-SKU, taksonomia geograficzna i taksonomia produktów, co pozwoli przedsiębiorstwom na bardziej zaawansowaną analizę SKU, wyjaśnił Nambi.

Te dodatkowe informacje, według Google, pozwolą przedsiębiorstwom analizować podobne rodzaje zasobów, które są wyceniane inaczej w różnych regionach, co skutkuje optymalizacją kosztów.

Przedsiębiorstwa będą również mogły korzystać z tego interfejsu API, wraz ze wskaźnikami użytkowania, do analizowania wszelkich skoków wskazanych w raportach kosztów, powiedział dostawca usług w chmurze.

Dostawcy usług w chmurze koncentrują się na optymalizacji kosztów

Optymalizacja kosztów chmury dla klientów była na porządku dziennym u wszystkich kluczowych dostawców chmury publicznej, ponieważ przedsiębiorstwa nadal borykają się z presją kosztową. W swoich kwartalnych wynikach finansowych w zeszłym miesiącu Google wskazał, że wydatki klientów na chmurę uległy zmianie. Podobnie, dyrektor finansowy AWS Brian Olsavsky, podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, powiedział, że firma spodziewa się, że przedsiębiorstwa będą kontynuować wysiłki na rzecz optymalizacji kosztów do końca roku.

Google, AWS i Microsoft zdają sobie sprawę, że przedsiębiorstwa próbują zoptymalizować swoje wydatki na chmurę.

Jednak wszyscy główni dostawcy usług w chmurze oczekują, że będą w stanie nadrobić dolary utracone na optymalizacji kosztów, przyciągając nowe obciążenia i klientów dzięki nowym usługom sztucznej inteligencji i generatywnej sztucznej inteligencji.

Źródło: Infoworld

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200