Google przegrał z francuskim urzędem ochrony konkurencji

Francuski urząd ochrony konkurencji (w oryg. Autorite de la Concurrence) ogłosił wczoraj wyrok, który może stać się precedensem i wskazówką dla podobnych organów działających w innych krajach.

Urząd nakazał amerykańskiej firmie Google wypłacić wysokie odszkodowania francuskim agencjom prasowym i wydawnictwom za to, że zamieszczała na swoich witrynach publikowane przez nie wcześniej treści.

Co ciekawe, amerykański gigant technologiczny nie zamierza się odwoływać i oświadczył, że akceptuje wyrok będący następstwem skargi podmiotu reprezentującego francuskich wydawców prasowych.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Przeglądarka Chrome będzie jeszcze jakiś czas akceptować pliki cookie
  • Francuski organ regulacyjny nakłada na Google kolejną potężną grzywnę

Po ogłoszeniu wyroku jeden z wnoszących skargę podmiotów oświadczył: „Praktyki Googla wyrządziły poważną i niepowetowaną szkodę całemu francuskiemu sektorowi prasowemu w sytuacji, gdy wydawnictwa i twórcy newsów borykają się z poważnymi problemami finansowymi”.

Google wycofał się z praktyki umieszczania na swoich witrynach treści wyprodukowanych przez francuskie media już kilka miesięcy temu, akceptując tym samym nowe europejskie prawo autorskie, które zostało uchwalone w zeszłym roku. Jednak wcześniej powielał na nich takie treści, za co teraz przyjdzie mu zapłacić.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200