Google przegrał z francuskim urzędem ochrony konkurencji
- Janusz Chustecki,
- 10.04.2020, godz. 09:31
Francuski urząd ochrony konkurencji (w oryg. Autorite de la Concurrence) ogłosił wczoraj wyrok, który może stać się precedensem i wskazówką dla podobnych organów działających w innych krajach.
Urząd nakazał amerykańskiej firmie Google wypłacić wysokie odszkodowania francuskim agencjom prasowym i wydawnictwom za to, że zamieszczała na swoich witrynach publikowane przez nie wcześniej treści.
Co ciekawe, amerykański gigant technologiczny nie zamierza się odwoływać i oświadczył, że akceptuje wyrok będący następstwem skargi podmiotu reprezentującego francuskich wydawców prasowych.
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Przeglądarka Chrome będzie jeszcze jakiś czas akceptować pliki cookie
- Francuski organ regulacyjny nakłada na Google kolejną potężną grzywnę
Po ogłoszeniu wyroku jeden z wnoszących skargę podmiotów oświadczył: „Praktyki Googla wyrządziły poważną i niepowetowaną szkodę całemu francuskiemu sektorowi prasowemu w sytuacji, gdy wydawnictwa i twórcy newsów borykają się z poważnymi problemami finansowymi”.
Google wycofał się z praktyki umieszczania na swoich witrynach treści wyprodukowanych przez francuskie media już kilka miesięcy temu, akceptując tym samym nowe europejskie prawo autorskie, które zostało uchwalone w zeszłym roku. Jednak wcześniej powielał na nich takie treści, za co teraz przyjdzie mu zapłacić.