Google przegoniło Apple jako najbardziej wartościowa marka świata

Agencja Millward Brown opublikowała nowe wydanie raportu 100 Top BrandZ. Największym zaskoczeniem jest zmiana na pierwszej pozycji. Na lidera rankingu wysunęło się Google spychając Apple, producenta iPhonów, iPadów i komputerów Mac, na drugie miejsce.

Do tej pory za najbardziej wartościową firmę świata uważano Apple, ale z raportu Millward Brown wynika, że gigant z Cupertino ustąpił miejsca swojemu rywalowi, czyli Google. Wartość marki firmy z Mountain View wzrosła na przestrzeni roku o 40% i szacowana jest na poziomie 158,84 miliarda dolarów.

Jako przyczynę takiego stanu rzeczy badacze z Millward Brown wskazują innowacyjność Google, czyli wprowadzenie przez firmę na rynek inteligentnych okularów Google Glass, inwestycje w rozwój sztucznej inteligencji oraz zawieranie umów partnerskich z licznymi podmiotami. Apple prowadziło w rankingu Millward Brown przez ostatnie trzy lata, ale od ostatniej edycji raportu szacowana wartość firmy spadła o 20% do poziomu 147,88 miliardów dolarów.

Zobacz również:

  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Wyjaśniamy kluczowe różnice pomiędzy USB3 i USB4
Google przegoniło Apple jako najbardziej wartościowa marka świata

W rankingu 100 Top BrandZ dominują amerykańskie koncerny, a wiele firmy związanych jest z rynkiem nowych technologii. Zaraz za Google i Apple zajęły pozycje IBM oraz Microsoft, amerykańska sieć AT&T uplasowała się na ósmej lokacie, a gigant e-commerce, Amazon, zamyka stawkę. Oprócz tego wśród dziesięciu najbardziej wartościowych firm (pod względem wyników finansowych oraz odbioru jej przez konsumentów) znalazły się McDonald’s, Coca Cola, VISA oraz Marlboro.

Pierwsza dziesiątka rankingu Millward Brown zatytułowanego 100 Top BrandZ prezentuje się następująco:

  1. Google
  2. Apple
  3. IBM
  4. Microsoft
  5. McDonalds
  6. Coca Cola
  7. VISA
  8. AT&T
  9. Marlboro
  10. Amazon

źródło: raport Millward Brown (PDF)

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200