Google i The Guardian finansowo wspierają Charlie Hebdo

Google zapowiada darowiznę w wysokości 300 tys. USD, a The Guardian – 100 tys. Funtów, a najbliższe wydanie tego francuskiego tygodnika ma się ukazać w rekordowym nakładzie miliona egzemplarzy.

Google zdecydował się na przekazanie francuskiemu magazynowi satyrycznemu Charlie Hebdo darowizny w wysokości 300 tys. USD, która ma pomóc w utrzymaniu działalności tego tygodnika po terrorystycznym ataku, w którym zginęło 12 jego pracowników (w tym 8 dziennikarzy). Darowizna będzie przekazana najprawdopodobniej za pośrednictwem francuskiej organizacji Digital Press Fund.

Jak wyjaśnia Ludovic Blecher, dyrektor Google IPWA Fund for Digital Innovation: "nasz fundusz pracuje obecnie nad szczegółami w jaki sposób zapewnić finansowe wsparcie dla Charlie Hebdo w tej wyjątkowej sytuacji”.

Zobacz również:

  • Firmy IT nasilają walkę z treściami deepfake

Według The Guardian, finansowe wsparcie dla Charlie Hebdo zapowiedziało już znacznie więcej firm, m.in. Le Monde, France TV i Radio France, a także sam The Guardian, który zamierza przekazać 100 tys. funtów brytyjskich, co zapowiedział jego redaktor naczelny Alan Rusbridger.

Najbliższe wydanie tygodnika ukaże się najprawdopodobniej w nakładzie miliona kopii (standardowo było to 60 tys.) i będzie dystrybuowane bezpłatnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200