Google będzie szyfrować grupowe chaty RCS

Korporacja przystępuje do testowania funkcji, która szyfruje w trybie end-to-end grupowe czaty obsługiwane przez protokół RCS, czyli następcę najpopularniejszej obecnie metody wymiany informacji tekstowych, jaką jest od 30 lat technologia SMS.

Grafika: mohamedhassan/freerangestock

Firma zapowiada, że w nadchodzących tygodniach udostępni tę funkcję wybranej grupie użytkowników, którzy będą wtedy mogli sprawdzić jej działanie i zgłaszać swoje uwagi. Najnowszy komunikat firmy oznacza tym razem już oficjalnie, że funkcjonalność ta będzie prawdopodobnie wkrótce ogólnie dostępna.

Protokół RCS (Rich Communications Services) powstał prawie 15 lat z myślą o tym, że zastąpi SMS, czyli zaakceptowaną przez GSMA, (Groupe Speciale Mobile Association) metodę transmitowania przez sieci komórkowe krótkich wiadomości tekstowych. Różnice między tymi dwiema metodami są istotne. W przeciwieństwie do SMS-ów, RCS obsługuje więcej funkcji multimedialnych i ułatwia wysyłanie graficznych plików GIF i filmów w wysokiej rozdzielczości za pośrednictwem wiadomości tekstowych.

Zobacz również:

  • Ta polska firma ma najszybciej działające usługi hostingu
  • Zwolnienia w branży technologicznej w 2023 roku dzień po dniu
  • Meta zamyka kolejny projekt

RCS pozwala również obsługiwać wiadomości grupowe, ponieważ może korzystać z połączeń Wi-Fi, nie polegając jedynie na przepustowości operatora sieci komórkowej. RCS oferuje przy tym możliwość kompleksowego szyfrowania wiadomości, co przekłada się oczywiście na większe bezpieczeństwo i zapewnia użytkownikom prywatność.

RCS jest wreszcie uniwersalnym rozwiązaniem, zaakceptowanym właściwie przez wszystkich operatorów sieci komórkowych, za wyjątkiem firmy Apple, która cały czas trzyma się kurczowo technologii SMS. Google od wielu lat próbuje nakłonić Apple do przejścia na RCS, jednak jak dotąd bezskutecznie. W październiku Google zaktualizowało swoją aplikację Wiadomości, dając tym samym tej technologii zielone światło oraz wywierając presję na Apple, aby zmieniło wreszcie swoje stanowisko.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200