Google Cloud uruchamia usługę Media CDN
-
- Janusz Chustecki,
- 27.04.2022, godz. 09:17
Google Cloud uruchomiło nową platformę CDN (Content Delivery Network) noszącą nazwę Media CDN, która pozwala klientom korporacyjnym korzystać z multimediów i transmisji strumieniowych z wykorzystaniem globalnej sieci YouTube. Platforma oferuje klientom dostęp do interfejsów API, a wstępnie skonfigurowane metryki i szablony pozwalają im monitorować wydajność całej infrastruktury.

Jak podaje opublikowany na początku tego roku raport „The Global Internet Phenomena Report”, strumieniowe usługi wideo stanowiły ponad połowę (dokładnie 53,7%) całego ruchu w zakresie przepustowości w pierwszej połowie 2021 roku. Należy przy tym zauważyć iż inni dostawcy platform CDN (tacy jak Microsoft, Amazon Web Service, Fastly czy Cloudflare), oferują własne usługi tego typu, jednak żaden z nich nie może twierdzić, że sieć YouTube wspiera ich usługi.
Platforma oferuje integrację z pakietem operacyjnym Google Cloud i innymi narzędziami, takimi jak Grafana i ElasticSearch. Media CDN obsługuje również proces tworzenia interaktywnych zadań, takich jak np. niestandardowe wstawianie reklam czy integracja różnych ekosystemów. Dzięki takim możliwościom dostawcy transmisji strumieniowych mogą np. korzystać z interfejsu API Video Stitcher, zwiększając w ten sposób zyski dzięki zintegrowanemu wyświetlaniu reklam.
Zobacz również:
- Nowość Apple dla fanów muzyki klasycznej
- Awaria sieci Cloudflare
- Microsoft Office 365 - lista wersji, najważniejsze zmiany dla biznesu
Media CDN dostosowuje protokoły zarządzające mechanizmami dostarczania treści do indywidualnych potrzeb użytkowników i warunków sieciowych, oferując jednocześnie wsparcie dla takich standardów, jak QUIC (HTTP/3), TLS 1.3 i BBR. Google informuje, że dzięki takim rozwiązaniom Media CDN ma możliwość dotarcia do odbiorców w 200 krajach.