Gmail stanie się hubem obsługującym w firmach pracę grupową

Okazuje się, że Google również dostrzegł fakt, że komunikatory zawojowały świat IT. Jeden z szefów tej firmy (odpowiedzialny za rozwój aplikacji G Suite) opublikował ostatnio post w którym twierdzi, że Google nie ignoruje tego zjawiska i podjął już w tej materii odpowiednie działania.

I tak Jacob Bank poinformował, że Google zamierza w najbliższej przyszłości zmodyfikować aplikację Gmail w taki sposób, aby obsługiwała również ten sposób komunikowania się, stając się tym samym firmową platformą klasy „collaboration”, która będzie używana przez biznes do obsługi grup roboczych.

Popyt na komunikatory – szczególnie te, które obsługują całe grupy użytkowników – wydaje się potwierdzać głoszoną od jakiś czasu tezę, iż poczta elektroniczna nie będzie wkrótce w firmach traktowana jako główne narzędzie do komunikowania się zarówno z klientami, jak i z partnerami biznesowymi.

Zobacz również:

  • Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić

Google jest również tego samego zdania, dlatego poinformował na ostatniej konferencji Google Cloud Next, że przymierza się do zintegrowania swojego, liczącego sobie już dwa lata komunikatora Hangouts Chat, z usługą pocztową Gmail. Użytkownicy będą wtedy mogli korzystać z tych dwóch usług (chat i email) z poziomu jednego interfejsu, bez konieczności uruchamiania każdej z nich oddzielnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200