General Motors planuje zastąpić instrukcje obsługi ChatemGPT
-
- 14.03.2023, godz. 05:06
Amerykański gigant motoryzacyjny zamierza wyeliminować klasyczne instrukcje obsługi na rzecz sztucznej inteligencji.
General Motors to jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Amerykański gigant posiada w swoim portfolio marki takie jak Buick, Cadillac, Chevrolet czy GMC. W przeszłości GM zarządzało również popularną w europie marką Opel.

Cadillac Escala Concept
Źródło: cadillac.com
Z najnowszych informacji wynika, że General Motors planuje wdrożenie ChatuGPT w swoich pojazdach. Zadaniem sztucznej inteligencji będzie wyeliminowanie klasycznej instrukcji obsługi zaszytej w systemach inforozrywki. Dodatkowo pomoże ona użytkownikom również w innych sprawach stajać się inteligentnym doradcom kierowcy.
Zobacz również:
- Microsoft integruje Bing z generatorem obrazów DALL-E
- Canva dodała narzędzia projektowe oparte na AI do swojego Visual Worksuite
- ChatGPT trafia na zegarki Apple Watch
Z informacji pozyskanych przez Reuters GM pracuje nad głosową wersją asystenta bazującego na technologiach opracowanych przez OpenAI.
GM będzie rozwijać AI w ramach współpracy z Microsoftem i będzie korzystać z usługi chmury Azure.
Jako przykład zastosowania ChatuGPT podano przypadek, w którym użytkownik przebije oponę swojego pojazdu. Asystent podpowie w jaki sposób wymienić koło (w przypadku posiadania koła awaryjnego), jak skorzystać z zestawu naprawczego lub kiedy wezwać pomoc drogową (w przypadku dużego uszkodzenia opony bez możliwości naprawy na miejscu).
W przyszłości ChatGPT będzie mógł być również wykorzystany do umawiania wizyt serwisowych w autoryzowanych stacjach obsługi na terytorium całych Stanów Zjednoczonych.
Aktualnie nie znamy szczegółów technicznych wdrożenia, ani nazwy nadchodzącego asystenta głosowego opartego na ChatGPT.