Gateway na nowej drodze

Niegdyś jeden z czołowych producentów PC, przeżywający obecnie poważne kłopoty finansowe, przyjął nową strategię działania. Kalifornijska spółka chce tak jak Dell sukcesywnie poszerzać ofertę dla rynku korporacyjnego. Drugim kierunkiem rozwoju firmy będzie elektronika powszechnego użytku.

Do końca tego roku Gateway ma wprowadzić do sprzedaży 50 nowych produktów. Będą to m.in. nowe wieloprocesorowe serwery oparte na architekturze Intela oraz systemy pamięci masowych. W ramach nowej strategii firma poszerzy także działalność usługową.

Wzbogacona zostanie jednocześnie oferta konsumencka. Oprócz komputerów stacjonarnych i notebooków producent będzie sprzedawał zestawy kina domowego. Gateway przewiduje jednocześnie wzrost sprzedaży płaskich 40-calowych ekranów plazmowych.

Zobacz również:

  • Aplikacja mObywatel oferuje małym firmom nową usługę
  • Elon Musk: uruchomiliśmy najpotężniejszy na świecie klaster do szkolenia modeli AI

Analitycy przewidują, że firmie trudno będzie podążać droga Della, gdyż marka Gateway silniej kojarzy się z rynkiem konsumenckim, niż korporacyjnym. Zarząd firmy wierzy, że kolejna zamiana strategii przyniesie wreszcie pozytywne rezultaty. Jeszcze w 2000 r. spółka miała przychód na poziomie 9,2 mld USD. Dwa lata później obroty zmniejszył się do 4,1 mld USD. Swój 2001 i 2002 r. Gateway zamykał ze stratą – 1 mld USD oraz blisko 300 mln USD. Do końca br. firma spodziewa się odzyskać rentowność dzięki redukcjom zatrudnienia i zamknięciu ok. 30% z 270 salonów sprzedaży.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200