Gartner - rozwój rynku CaaS

Według prognoz Gartnera rynek CaaS (Communications-as-a-Service), pomimo powolnego startu, rozwinie się w spektakularny sposób w ciągu następnych pięciu lat.

Firma badawcza obwinia za powolny start dostawców usług, którzy nie wiedzą jak zdefiniować, opakować i sprzedawać na rynku usługę jako wartość dodaną do oferty telefonii IP. Mimo tego obroty na światowym rynku CaaS w roku 2007 mają osiągnąć kwotę ok. 252 milionów USD, co stanowi 37,6 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

W roku 2011 oczekuje się obrotów rzędu 2,3 miliarda USD, co oznacza średnioroczny przyrost o ok. 105 proc. w pięcioletnim okresie. Gartner definiuje CaaS jako telefonię IP zlokalizowaną i zarządzaną w centrach danych dostawców niezależnych.

Zobacz również:

  • Chmurowa usługa Fujitsu robi wrażenie

Według przewidywań analityków Gartnera, użytkownicy zaczną przyjmować CaaS bardziej entuzjastycznie w roku 2009, zachęceni przewidywalnymi kosztami telefonii oferowanej przez telekomy.

Użytkownicy będą także zachęcani faktem przeniesienia ryzyka technologicznego do dostawcy usługi. Według Gartnera, początkowo rozwój rynku CaaS będzie komplikowany przez dłuższy cykl sprzedaży, aż użytkownicy przyzwyczają się do większych, ale za to rzadszych i skonsolidowanych opłat.

Dostawców usług powinien zainteresować potencjał CaaS, głównie jako okazja włączania do usługi nowych mechanizmów i możliwości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200