Fujitsu planuje zwiększyć sprzedaż komputerów w supermarketach

Fujitsu jest znana na polskim rynku przede wszystkim jako producent dysków, napędów magnetooptycznych, a także skanerów i drukarek. Dopiero przed ponad rokiem firma zdecydowała się na wprowadzenie do sprzedaży notebooków, a w ub.r. również komputerów PC i serwerów. Obecnie Fujitsu Computer rozwija sieć sprzedaży i zamierza konkurować nie tylko z dostawcami sprzętu markowego, jak Compaq, IBM, Dell lub Hewlett-Packard, którzy adresują ofertę głównie do odbiorców korporacyjnych i instytucjonalnych, ale również na rynku SOHO, małych firm i użytkowników indywidualnych. Przedstawiciele firmy nie ukrywają, że w tym drugim segmencie komputery Fujitsu mają bezpośrednio konkurować z ofertą Optimusa, JTT, NTT Systems i innych lokalnych dostawców.

Fujitsu jest znana na polskim rynku przede wszystkim jako producent dysków, napędów magnetooptycznych, a także skanerów i drukarek. Dopiero przed ponad rokiem firma zdecydowała się na wprowadzenie do sprzedaży notebooków, a w ub.r. również komputerów PC i serwerów. Obecnie Fujitsu Computer rozwija sieć sprzedaży i zamierza konkurować nie tylko z dostawcami sprzętu markowego, jak Compaq, IBM, Dell lub Hewlett-Packard, którzy adresują ofertę głównie do odbiorców korporacyjnych i instytucjonalnych, ale również na rynku SOHO, małych firm i użytkowników indywidualnych. Przedstawiciele firmy nie ukrywają, że w tym drugim segmencie komputery Fujitsu mają bezpośrednio konkurować z ofertą Optimusa, JTT, NTT Systems i innych lokalnych dostawców.

Obecnie notebooki, komputery PC i serwery są sprowadzane do Polski przede wszystkim z fabryk w Niemczech i Finlandii, ale być może wkrótce ruszą linie montażowe w fabryce w Suwałkach, należącej do Silico Eximp, która była pierwszym dystrybutorem notebooków i komputerów PC tej firmy w Polsce. Fujitsu niedawno zawarła umowę z Newgate Associates z Warszawy, dotyczącą sprzedaży sprzętu odbiorcom korporacyjnym.

Przedstawiciele Fujitsu Computer podkreślają, że firma nie zamierza prowadzić sprzedaży bezpośredniej. Planuje natomiast uruchomienie dwóch kanałów sprzedaży - przez sieć dilerów i w supermarketach, takich jak Makro Cach and Carry. Pod względem przewidywanych obrotów mają to być kanały równorzędne. Podobne plany uruchomienia sprzedaży komputerów PC w supermarketach ma również PB NEC (Bull Polska).

Wydaje się, że zachętą do aktywności na polskim rynku są dotychczasowe wyniki sprzedaży - w ub.r. Fujitsu sprzedała ok. 3 tys. notebooków i podobną liczbę komputerów PC, co - jak na nowego dostawcę - można uznać za dobry wynik.