France Telecom przeprowadza restrukturyzację, liczy na rynki zagraniczne

France Telecom, francuski operator telekomunikacyjny, w ramach restrukturyzacji, postanowił położyć szczególny nacisk na promocję swoich działań na rynkach międzynarodowych.

France Telecom, francuski operator telekomunikacyjny, w ramach restrukturyzacji, postanowił położyć szczególny nacisk na promocję swoich działań na rynkach międzynarodowych.

Zmiany organizacyjne obejmą głównie strukturę kierownictwa, które będzie bezpośrednio odpowiedzialne za wybrane obszary geograficzne Europy. W porównaniu do dotychczasowej struktury ma się to przyczynić do znacznego skrócenia łańcucha decyzyjnego dotyczącego działań podejmowanych przez FT na Starym Kontynencie.

Operator liczy, że wraz ze zmianami organizacyjnymi zdobędzie pozycję czołowego europejskiego operatora telekomunikacyjnego. Przedstawiciele firmy szacują, że zyski pochodzące z działalności międzynarodowej, które w roku ubiegłym stanowiły 13% ogólnych przychodów, wzrosną w roku bieżącym do 20%.

Za region Europy Północnej (Wlk. Brytania, Irlandia, Norwegia, Szwecja i Finlandia) oraz działalność m.in. w USA, Kanadzie, Japonii, Południowej Korei i Australii będzie odpowiedzialny Bernard Izerable, dotychczas odpowiadający za europejski dział rozwoju. Pozostałe wyznaczone regiony to Europa Centralna, Europa Południowa i państwa Śródziemnomorskie, Ameryka Południowa, Afryka oraz Azja i Pacyfik.