Facebook zapowiada gruntowny lifting interfejsu

Kalifornijski gigant technologiczny ogłosił wczoraj, że postanowił gruntownie przebudować interfejs tej największej na świecie sieci społecznościowej, wprowadzając do niej przy okazji kilka nowych rozwiązań.

Już pierwsze informacje świadczą o tym, że będzie to jeden największych liftingów - jeśli nie największy - tego elementu Facebooka w jego całej piętnastoletniej historii.

Facebook zaprezentował projekt nowej szafy graficznej usługi na mającej miejsce w zeszłym tygodniu firmowej konferencji deweloperów F8. I tak już na pierwszy rzut oka można było dostrzec, że kultowy, niebieski pasek menu został zastąpiony biały paskiem (przypominając przez to podobne elementy stosowane w takich aplikacjach, jak Messenger czy Instagram), na którym pojawiły się też nowe opcje wspierające w większym stopniu grupy użytkowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy będą mogli wysyłać posty do grup bezpośrednio z głównej strony interfejsu.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • OpenAI prezentuje nowe API zapewniające dostęp do narzędzi ChatGPT

Facebook przeprojektował też i odchudził do 30 MB kod usługi uruchamianej na mobilnych urządzeniach, na których otwiera się ona obecnie jak to określono „błyskawicznie”, to jest w czasie krótszym niż dwie sekundy Podobna modyfikacja ma zostać w najbliższym czasie wprowadzona również do kodu usługi instalowanego na desktopach.

Faceboook wprowadził do usługi nową funkcję noszącą nazwę „Meet New Friends” (Poznaj nowych przyjaciół), która pozwala użytkownikom komunikować się szybko z nieznajomymi należącymi do grup, które nie znajdują się w kręgu naszego zainteresowania.

Facebook wdraża również nowe narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą kupować i sprzedawać towary za pośrednictwem Marketplace (zakupowy hub działający w trybie użytkownik-użytkownik). Użytkownicy mogą wtedy dokonywać płatności bezpośrednio z tego huba i kontrolować wysyłkę towarów bezpośrednio z poziomu sieci społecznościowej.

Zmodyfikowany kod nowej wersji usługi ma trafić do użytkowników w ciągu kilku najbliższych tygodni, tak iż powinni się oni póki co uzbroić w cierpliwość.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200