Facebook zapowiada gruntowny lifting interfejsu
-
- Janusz Chustecki,
- 02.05.2019, godz. 09:37
Kalifornijski gigant technologiczny ogłosił wczoraj, że postanowił gruntownie przebudować interfejs tej największej na świecie sieci społecznościowej, wprowadzając do niej przy okazji kilka nowych rozwiązań.
Już pierwsze informacje świadczą o tym, że będzie to jeden największych liftingów - jeśli nie największy - tego elementu Facebooka w jego całej piętnastoletniej historii.
Facebook zaprezentował projekt nowej szafy graficznej usługi na mającej miejsce w zeszłym tygodniu firmowej konferencji deweloperów F8. I tak już na pierwszy rzut oka można było dostrzec, że kultowy, niebieski pasek menu został zastąpiony biały paskiem (przypominając przez to podobne elementy stosowane w takich aplikacjach, jak Messenger czy Instagram), na którym pojawiły się też nowe opcje wspierające w większym stopniu grupy użytkowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy będą mogli wysyłać posty do grup bezpośrednio z głównej strony interfejsu.
Zobacz również:
- Dzieci w sieci
- UE ukarała Meta rekordową grzywną 1,2 mld euro za przesyłanie danych europejskich użytkowników Facebooka do USA
- Synchron wszczepił pierwszemu amerykańskiemu pacjentowi implant mózg-komputer
Facebook przeprojektował też i odchudził do 30 MB kod usługi uruchamianej na mobilnych urządzeniach, na których otwiera się ona obecnie jak to określono „błyskawicznie”, to jest w czasie krótszym niż dwie sekundy Podobna modyfikacja ma zostać w najbliższym czasie wprowadzona również do kodu usługi instalowanego na desktopach.
Faceboook wprowadził do usługi nową funkcję noszącą nazwę „Meet New Friends” (Poznaj nowych przyjaciół), która pozwala użytkownikom komunikować się szybko z nieznajomymi należącymi do grup, które nie znajdują się w kręgu naszego zainteresowania.
Facebook wdraża również nowe narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą kupować i sprzedawać towary za pośrednictwem Marketplace (zakupowy hub działający w trybie użytkownik-użytkownik). Użytkownicy mogą wtedy dokonywać płatności bezpośrednio z tego huba i kontrolować wysyłkę towarów bezpośrednio z poziomu sieci społecznościowej.
Zmodyfikowany kod nowej wersji usługi ma trafić do użytkowników w ciągu kilku najbliższych tygodni, tak iż powinni się oni póki co uzbroić w cierpliwość.