Facebook rzuca wyzwanie chińskiej usłudze TikTok

Korporacja zapowiada, że wprowadzi wkrótce do oferty usługę, która stawi czoła popularnej chińskiej aplikacji TikTok. Wiąże się to między innymi z tym, że administracja amerykańska rozważa ogólnokrajowy zakaz używania tej aplikacji w USA argumentując, że zawiera ona ukryte oprogramowanie, które śledzi poczynania użytkowników.

Reels

Usługa nosząca nazwę Reels (która nie jest przypadkowa, gdyż pozwala użytkownikom wymieniać między sobą i edytować krótkie treści wideo) ma być prawdopodobnie już na początku przyszłego miesiąca, oferowana amerykańskim internautom używającym aplikacji Instagram.

Użytkownicy Instagrama będą mogli tworzyć i udostępniać filmy wideo, otwierając na swoich profilach nową, dedykowaną tej usłudze zakładkę. Porównując aplikacje TikTok i Reels twórcy tej ostatniej informują, że obie oferują podobne możliwości twierdzą jednak, że ich rozwiązanie idzie jeszcze dalej, jeśli chodzi o intuicyjność i prostotę obsługi.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Jednak usłudze Reels będzie bardzo trudno konkurować z TikTokiem biorąc pod uwagę fakt, że chińska aplikacja została już pobrana na całym świecie przez 2 mld użytkowników, którzy przyzwyczaili się do niej i z pewnością nie będą skłonni uczyć się jakiejś nowej usługi od nowa.

Facebook zaczął testować aplikację Reels już pod konie zeszłego roku, oferując ją wybranej grupie użytkowników zamieszkujących Brazylię. W zeszłym miesiącu pojawiła się również w Europie, gdzie dostęp do niej mieli niektórzy francuscy i niemieccy internauci. Natomiast od koniec sierpnia usługa ma pojawić się w kolejnych pięćdziesięciu krajach. Na razie nie wiemy, czy wśród nich znajdzie się również Polska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200