Facebook i Twitter mają powody do zmartwienia

Okazuje się, że Twitter i Facebook znalazły się w grupie najmniej lubianych platform mediów społecznościowych, jakie zostały wskazane w jednym z badań przez użytkowników należących do określonej grupy wiekowej. I tu zaskoczenie, gdyż nie chodzi o starsze pokolenie, ale o nastolatków (średnia wieku badanych osób to 15,8 lat).

Foto: Anthony Shkraba/Pexels

Są to co prawda amerykańskie nastolatki i trudno powiedzieć, czy tak samo jest w krajach europejskich albo w Polsce, ale być może jest podobnie. Chodzi o badanie „Taking Stock With Teens”, w którym szereg pytań dotyczących mediów społecznościwych zadano 10 tys. nastolatków zamieszkujących wszystkie stany USA.

Na pierwszych trzech miejscach listy wymieniającej cieszące się największą popularnością wśród nastolatków platformy społecznościowe, znalazły się Snapchat (35% respondentów stwierdziło, że ta aplikacja jest ich ulubioną), TikTok (30%) i Instagram (22%). Ta ostatnia platforma jest używana przez 81% respondentów. Jak widać, młodsze pokolenie wybiera platformy pozwalające im dzielić się zdjęciami i filmów, takie jak właśnie jak TikTok i Instagram. Usługi Facebook i Twitter znalazły się na samym końcu listy (uzyskując tylko 2%).

Zobacz również:

  • LinkedIn zamyka w Chinach swoją usługę
  • Serwisy streamingowe na celowniku cyberprzestępców

Twitter okazał się być ulubioną platformą dla polityków, dziennikarzy i celebrytów, podczas gdy Facebook cieszy się dużą popularnością wśród osób należących do grupy Baby Boomers.

Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi mają trudności z dotarciem do pokolenia młodych użytkowników i nie wiedzą, jak ich zachęcić do korzystania ze swoich usług. Próbują różnych sposobów. Instagram zapożyczył np. z TikToka kilka rozwiązań, takich jak możliwość dołączania krótkich przekazów wideo, ale nie wiadomo czy bardzo mu to pomogło. Pracował też nad osobną aplikacją dla dzieci, ale z powodu sprzeciwu ze strony prawodawców i obrońców praw dzieci, zrezygnował ostatecznie z tego zamiaru. Na rynku tym jest bardzo tłoczno i walka o prymat jest zażarta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200