Facebook dołączy do publikowanych zdjęć własny komentarz

Twórcy sieci społecznościowej testują kolejne ciekawe rozwiązanie korzystające z usług sztucznej inteligencji. Tym razem chodzi o posty zawierające grafikę, którą trzeba opatrzyć stosownym komentarzem. Wielu użytkowników powita zapewne z zadowoleniem nową opcję, która zrobi to za nich.

Grafika: Jack Moreh/freerangestock

Często zdarza się tak, że udostępniając użytkownikom Facebooka jakieś ciekawe zdjęcie, jego właściciel chciałby dołączyć do niego komentarz czy nawiązującą do niego okolicznościową historyjkę. Trzeba wtedy ruszyć głową i wymyślić coś, co zainteresowałoby odbiorcę takiego przekazu. Dlatego wiele osób rezygnuje z tego, co zubaża taki post. Niedługo zrobi to za nas sztuczna inteligencja, gdyż w Facebooku pojawi się nowe narzędzie oferujące taką możliwość.

Narzędzie to „obejrzy” takie zdjęcie, dokona jego analizy i na tej podstawie dołączy do niego nawiązujący do niego komentarz. Jeśli na zdjęciu znajduje się np. pies, narzędzie zaproponuje być może komentarz nawiązujący do takiego zwierzaka czy informujący odbiorcę, z jaka rasą ma do czynienie. Możliwości jest tu wiele i sztuczna inteligencja może w takich przypadkach błysnąć kreatywnością, jakiej nie będzie w stanie w sobie wykrzesać niejeden użytkownik tej sieci społecznościowej.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI

Znajdą się też zapewne i tacy, którzy skrytykują taką opcję twierdząc, iż oduczy ona użytkowników Facebooka samodzielnego myślenia i spowoduje, że odbiorca takie przekazu nie będzie wiedzieć, że towarzyszący grafice komentarz jest dziełem człowieka, czy może zrobił to inteligentny robot. To jeszcze jeden dowód na to, że sztuczna inteligencja ma oprócz niewątpliwych zalet również wiele pułapek, z którymi będzie trzeba sobie jakoś radzić.

Facebook nie ogłosił jeszcze oficjalnie, kiedy można się spodziewać premiery takiego narzędzia, dlatego póki co należy się uzbroić w cierpliwość i opatrywać publikowaną grafikę własnymi komentarzami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200