FTC może zablokować kolejną akwizycję Meta z rynku VR
-
- 31.10.2022, godz. 05:38
Federalna Komisja Handlu uważa, że przejście Within Unlimited nie powinno dojść do skutku, aby zapobiec monopolowi na rynku.
Ostatnie miesiące nie są łaskawe dla CEO firmy Meta - Marka Zuckerberga. Założyciel Facebooka będzie zeznawał w sprawie pozwu wniesionego przez FTC (Federalną Komisję Handlu). Organ ten uważa, że przejęcie firmy Within Unlimited rozwijającej technologię VR przez Metę może negatywnie wpłynąć na sytuację na rynku. W związku z działaniami antymonopolowymi FTC zamierza zablokować przejęcie tej firmy przez Meta.
![Oculus Rift - google VR sprzedawane przez Meta
Źródło: oculus.com Oculus Rift - google VR sprzedawane przez Meta
Źródło: oculus.com](/g1/news/thumbnails/4/2/420670_38974684_378684776070796_2601013970911363072_n_jpg_95_adaptiveresize_830x436.webp)
Oculus Rift - google VR sprzedawane przez Meta
Źródło: oculus.com
Z pisma złożonego w Sądzie Okręgowym USA dla Północnego Dystryktu Kalifornii wynika, że FTC zamierza przesłuchać 18 świadków. Jednym z nich jest Mark Zuckerberg oraz prezes przejmowanej firmy Within Unlimited - Chris Milk. Na przesłuchaniu stawi się również CTO Meta - Andrew Bosworth.
Zobacz również:
- Meta Llama 3.1 - nowy model językowy LLM open-source dostępny
- Tim Cook opowiada w jaki sposób korzysta z gogli Vision Pro
Zuckerberg poza planami przejęcia pytany będzie również o strategię biznesową związaną z działalnością Meta na rynku VR.
Meta podjęło decyzję o przejęciu Within Unlimited w październiku 2021 roku. Do dnia dzisiejszego nie znamy kwoty transakcji. Pozew FTC został wniesiony w lipcu 2021 roku. Agencja uważa, że transakcja "znacząco zmniejszyłaby konkurencję lub miałaby tendencję do stworzenia monopolu na tym rynku" (mowa o rynek aplikacji fitness z wykorzystaniem VR).
Przedstawiciele Meta nie zgadzają się z zarzutami Federalnej Komisji Handlu.
FTC podkreśla, że do chwili obecnej Meta przejęła siedem najbardziej znanych studiów zajmujących się rozwojem technologii VR. Obecnie posiada jeden z największych katalogów treści VR na świecie. Meta nabyła studio Beat Games, uzyskując kontrolę między innymi nad popularną aplikacją Beat Saber.