Exclusive Networks: stary–nowy gracz na polskim rynku

Computerworld W tym roku firma Veracomp zakończyła ostatni etap rebrandingu. Od lutego działa jako Exclusive Networks Poland. Stała się też klastrem Exclusive Networks CEE, zarządzanym przez prezesa Mariusza Kochańskiego. Po raz pierwszy pod tą nazwą pojawia się również w tegorocznym raporcie „Computerworld TOP200”.

Zmiana nazwy jest zwieńczeniem procesu, zapoczątkowanego w sierpniu 2020 r., związanego z przejęciem firmy Veracomp przez Exclusive Networks. To grupa obecna w ponad 170 krajach, na 5 kontynentach, specjalizująca się w obszarze cyberbezpieczeństwa i cloud. Działa w unikatowym modelu „local sale, global scale”. Zapewnia on wymianę doświadczeń z ekspertami z całego świata oraz stabilny rozwój w globalnych strukturach, a jednocześnie niezależność, bliskość z partnerami, bezpośrednie wsparcie handlowe i techniczne, świadczone przez osoby doskonale znające rynek lokalny i posługujące się ich językiem.

Zakończenie tej transakcji było kamieniem milowym w ekspansji globalnego dystrybutora i unikalną szansą na sukces w tej części Europy. Dzięki ugruntowanej pozycji na rynku lokalnym dawnego Veracompu oraz doskonałej znajomości branży w 18 krajach CEE, Exclusive Networks rozszerza działalność w nowym regionie, korzystając z wiedzy i know-how zespołu 300 specjalistów zatrudnionych w polskim oddziale. Ponadto doświadczenie Veracomp, rozwijane przez ostatnie 30 lat, pozwoliło na zbudowanie relacji z tysiącami partnerów handlowych, a w ofercie dystrybutora tylko w Polsce jest obecnie ponad 100 producentów. Tym samym firma zapewnia kompleksowe rozwiązania technologiczne w zakresie siedmiu specjalizacji: sieci, pamięci masowych i serwerów, Cloud i Data Center, cyberbezpieczeństwa, Unified Communications, systemów Pro AV i Digital Signage, rozwiązań przemysłowych i IoT, a także produktów SOHO, grafiki i gamingu. Są one obsługiwane przez cztery działy produktowe: Data Center & Cloud, Security, Professional AV & UC oraz SMB, Consumer & Gaming Department.

Wspólne cele i podejście do biznesu

Dla Exclusive Networks przejęcie firmy Veracomp to przede wszystkim możliwość budowania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej, w której firma wcześniej nie była obecna. Oba przedsiębiorstwa, ich historia i kultura organizacyjna są bardzo podobne: swoją działalność rozpoczynały w jednym kraju, a następnie realizowały wzrosty poprzez przejęcia i pracę organiczną w kolejnych państwach. Mają również podobną ofertę, choć w przypadku Polski jest ona bardziej różnorodna i opiera się na siedmiu przemyślanych specjalizacjach, dostosowanych do potrzeb polskiego rynku.

„Exclusive Networks Poland tworzą ci sami kompetentni specjaliści, niektórzy związani z firmą od początku. Nasza misja jako VAD-a pozostaje niezmienna. Najpierw jako Veracomp, a obecnie Exclusive Networks Poland pełnimy rolę doradczą, zapewniamy dostęp do profesjonalistów: inżynierów, handlowców, logistyki czy marketingu. Tak jak do tej pory naszym priorytetem będzie doradzanie oraz wspieranie partnerów handlowych, a także ich klientów wiedzą i doświadczeniem. Bez względu na obowiązujące trendy zawsze będziemy stawiać ludzi i relacje z nimi na pierwszym miejscu” – podkreśla Mariusz Kochański, CEO Exclusive Networks Poland, odpowiedzialny również za region CEE.

Stawiamy na usługi

Obydwie firmy dostrzegają ogromną rolę usług w dystrybucji. Zarówno w Europie Środkowo-Wschodniej, jak i w innych regionach świadczone są usługi serwisowe. W CEE od ponad 20 lat rozwijana jest oferta myHEZO, czyli pakiety wsparcia technicznego i szybkiego serwisu logistycznego przeznaczone dla posiadaczy rozwiązań różnych producentów, współpracujących z dystrybutorem. Dzięki nim użytkownicy uzyskują pomoc w zakresie konfiguracji urządzeń. Logistyka serwisowa gwarantuje z kolei bardzo szybką wymianę oraz uruchomienie systemów w przypadku awarii.

Dodatkowo Exclusive Networks oferuje kompleksowe pakiety profesjonalnych usług globalnych, świadczone przez Global Services Operation (GSO), które umożliwiają resellerom korzystanie m.in. z logistyki, magazynów i wdrożeń w ponad 170 krajach, a także dostęp do kilku tysięcy autoryzowanych partnerów serwisowych i blisko 10 000 inżynierów.

W ofercie globalnego dystrybutora jest również XOD, czyli platforma on-demand, w ramach której produkty i usługi Exclusive Networks są udostępniane w modelu subskrypcyjnym.

Dzięki tym wszystkim możliwościom firma zapewnia kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy.

Więcej informacji: https://www.exclusive-networks.com/pl/