Ewolucja centrów przetwarzania danych w polskich firmach

Rosnąca liczba wdrażanych aplikacji i przetwarzanych danych oraz potrzeba redukcji kosztów to główne powody rosnącej popularności i rozwoju centrów przetwarzania danych - wynika z ankiety jaką przeprowadzono wśród uczestników Cisco FORUM. Jednocześnie wielu respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych i wydajność centrów przetwarzania.

Połowa ankietowanych uczestników Cisco FORUM uznała, że rozwój centrów przetwarzania danych w najbliższych 3 latach będzie wynikiem wzrostu liczby wdrażanych aplikacji i przetwarzanych danych. Respondenci wskazali także na wpływ wymagań związanych z bezpieczeństwem i zarządzaniem ryzykiem (blisko 40 %), potrzebą redukcji kosztów (35%) i popularnością mobilnej i zdalnej pracy (25%).

Do innych czynników wskazujących na wzrost zainteresowania centrami danych zaliczono wzrost popularności wideo i wykorzystania technologii współpracy. Jednocześnie z punktu widzenia skutecznej implementacji i funkcjonowania centrów przetwarzania danych, polskie firmy mają wiele obaw związanych z bezpieczeństwem, ponieważ pracownicy coraz częściej wymagają zdalnego dostępu do sieci i informacji firmowych. 15% respondentów wskazało na wydajność , podczas gdy tylk 6% respondentów bierze pod uwagę kwestie związane z wymaganiami z zakresu eksploatacji (konieczność zasilania i chłodzenia centrów przetwarzania danych).

Zobacz również:

  • Wielka inwestycja Atmana w przetwarzanie danych
  • Idealne miejsce dla rozwoju pracowników
  • Cyberobrona? Mamy w planach

Wśród trendów i technologii, które będą miały największe znaczenie dla centrum przetwarzania danych w firmach w ciągu najbliższych 3 lat wskazano na wirtualizację centrów (prawie 40% badanych) i mobilny dostęp do pracowników (30%). Istotne wydają się być także wirtualizacja stanowisk pracy (22%), przetwarzanie w chmurze (ponad 13 %) oraz unified fabric (ponad 11 %). Główną przyczyną popularności wirtualizacji jest możliwość efektywnego wykorzystania zasobów oraz prostszego zarządzania i usprawnienia organizacyjne wynikające z wdrożenia wirtualizacji. Jednocześnie prawie 30 % badanych przyznało, że ich firma korzysta lub planuje wdrożenie rozwiązań zbudowanych w oparciu o chmurę.

Do najważniejszych aplikacji umieszczonych w chmurze zaliczono pocztę elektroniczną, wirtualne spotkania i konferencje oraz kalendarz. "Coraz więcej polskich firm traktuje sieć jako najbardziej strategiczne spośród aktywów IT: 3/4 uczestników Cisco Forum zwróciło uwagę, że w ciągu najbliższych trzech lat znaczenie wzrośnie znaczenie infrastruktury sieciowej w centrach przetwarzania danych w firmie. Centra przetwarzania danych rozwijają się w taki sposób, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracowników w zakresie dostępu do sieci, aplikacji oraz informacji w dowolnym miejscu, czasie i z dowolnego urządzenia" - powiedział Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny firmy Cisco w Polsce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200