Ericsson: kobiety napędzają rynek smartfonów

Z badań przeprowadzonych przez Ericsson Consumer Lab wynika, że kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów i częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach.

Kobiety wykorzystują smartfony do załatwiania codziennych spraw. W skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. 77% wysyła i odbiera fotografie, 59% korzysta z mediów społecznościowych, 24% używa aplikacji jako biletów lub kart wstępu, a 17% realizuje kupony za pomocą smartfonów.

Ericsson: kobiety napędzają rynek smartfonów

Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki. Kobiety przodują pod względem wysyłania i odbierania fotografii w rozwiniętych krajach Azji (87% kobiet vs 79% mężczyzn). W Europie Zachodniej aż 60% użytkowniczek smartfonów korzysta z sieci społecznościowych, w porównaniu z 52% użytkowników płci męskiej. Jedna czwarta kobiet w Ameryce Północnej, znacznie więcej niż w pozostałych regionach, używa smartfonów jako biletów lub kart wstępu. W Ameryce Łacińskiej panie częściej niż panowie realizują kupony, choć ogólne wskaźniki korzystania z tej usługi są tam niższe od średniej globalnej.

Zobacz również:

  • Ericsson dostarczy komponenty radiowe dla sieci LTE450 w polskiej energetyce
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200