Ericsson i IBM tworzą bezprzewodowe rozwiązanie do świadczenia usług finansowych

Firmy liczą, że uda im się stworzyć standard infrastruktury bezprzewodowej dla firm z sektora finansowego, dzięki któremu będą mogły świadczyć klientom w bezpieczny sposób zaawansowane usługi.

Ericsson Telephone i IBM wspólnie opracują rozwiązania internetowe, które pozwolą instytucjom finansowym na świadczenie zaawansowanych usług drogą bezprzewodową. Wartość porozumienia i termin pojawienia się pierwszych produktów na rynku nie zostały ujawnione.

W przygotowanej wspólnie ofercie mają się znaleźć takie usługi, jak zarządzanie zasobami i kontami, dokonywanie bezprzewodowych transakcji handlowych, jak również usługi związane z różnymi formami płatności, w tym kartami płatniczymi.

Zobacz również:

W tym celu zostanie wykorzystane doświadczenie Ericssona w zakresie komunikacji bezprzewodowej oraz technologie IBM Global Services, związane z usługami finansowymi. Szwedzki producent zaoferuje m.in. technologie należące do Ericsson Mobile Internet, takie jak Mobile e-Pay, Safetrader czy WAP Gateway, podczas gdy IBM dostarczy produkty z serii WebSphere i eServer oraz zapewni wsparcie doradcze i usługi integracyjne.

Jak twierdzą przedstawiciele firm, w wyniku ich współpracy ma zostać opracowany standard kompletnej infrastruktury dla sektora finansowego, gwarantującej wysoką jakość, skalowalność i bezpieczeństwo usług bezprzewodowych

"Porozumienie to stanowi ważny element strategii, zakładającej tworzenie aplikacji dla bezprzewodowego Internetu. Chcemy, aby nasza oferta pozwoliła instytucjom finansowym w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza komunikacja bezprzewodowa. Mamy nadzieję, że przyczyni się to do szybszego rozwoju usług finansowych oraz aplikacji dla sieci GPRS i UMTS" - powiedział Lars Boman, szef działu Ericsson Internet Applications.