Epson otwiera po raz drugi

Działające już od roku warszawskie biuro Epsona doczekało się oficjalnego otwarcia przez Saburo Kusama, prezesa grupy Seiko Epson. Jak podkreśla Saburo Kusama, rynek europejski jest obecnie ważniejszy dla Epsona niż amerykański. Firma osiąga w Europie większe obroty, a szczególnie wysoki wzrost (ok. 120%) odnotowano w 2001 r. w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Działające już od roku warszawskie biuro Epsona doczekało się oficjalnego otwarcia przez Saburo Kusama, prezesa grupy Seiko Epson. Jak podkreśla Saburo Kusama, rynek europejski jest obecnie ważniejszy dla Epsona niż amerykański. Firma osiąga w Europie większe obroty, a szczególnie wysoki wzrost (ok. 120%) odnotowano w 2001 r. w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Epson otwiera po raz drugi

<b>Saburo Kusama</b>, prezes grupy Seiko Epson

Pod względem logistycznym i formalnym polskie biuro podlega Epson Deutschland. Jednak z czasem warszawskie przedstawicielstwo ma się stać "oknem na kraje Europy Środkowej i Wschodniej". W praktyce oznacza to, że polski oddział będzie odpowiadał za sprzedaż Epsona również w innych krajach regionu (m.in. krajach nadbałtyckich).

W Polsce Epson zamierza rozwijać przede wszystkim sprzedaż drukarek, skanerów i projektorów LCD. W przypadku drukarek plany na bieżący rok finansowy zakładają sprzedaż ponad 130 tys. modeli atramentowych i osiągnięcie 17-proc. udziału w rynku. W przypadku drukarek igłowych należy oczekiwać ok. 20-proc. spadku popytu. Zdaniem Rafała Garszczyńskiego, szefa polskiego oddziału Epsona, w kolejnych latach powinna nastąpić stabilizacja sprzedaży tych urządzeń.

Przez wiele lat Epson był w Polsce reprezentowany przez jednego dystrybutora - firmę ForEver. Polityka zmieniła się w ub.r. Obecnie drukarki i skanery Epsona są w ofercie czterech firm - ForEver, Ingram Micro, i Tech Data. Oprócz tego AVC zajmuje się sprzedażą projektorów LCD, a UPOS - systemów kasowych Epsona. W ubiegłym roku Epson zdecydował się wprowadzić drukarki i skanery do sieci supermarketów. Udział tego kanału w całkowitej sprzedaży w Polsce wynosi ok. 20%.


TOP 200