Energis: nowe usługi sieci inteligentnych

W Centrum Danych Energis w Piasecznie odbyła się prezentacja oraz spotkanie warsztatowe poświęcone sieciom inteligentnym. Przedstawiono rozwiązania pozwalające zwiększyć efektywność kontaktów z partnerami biznesowymi i kontrahentami.

Sieci inteligentne operatora współistnieją z usługami Energis INFO oraz Energis PREMIUM. Klient dostaje do dyspozycji numery 0-700 lub 0-800 (w przyszłości także 0-300 oraz 0-400), pozwalające realizować połączenia w ramach routingu interaktywnego lub routingu z harmonogramem. Trasowanie interaktywne jest całkowicie zintegrowane z usługą IVR (Interactive Voice Response), która prowadzi dzwoniącego przez serię pytań, umożliwiając docelowo połączenie się z odpowiednią osobą. Routing z harmonogramem pozwala klientom na przekierowywanie połączeń na bazie wcześniej ustalonych wzorców (np. stan stacji docelowej, czas, obszar pochodzenia wywołania).

Prowadzący teoretyczną część zagadnień z zakresu usług sieci inteligentnej - Ireneusz Klimczak - przedstawił możliwości sieci inteligentnych m.in. ułatwienie możliwości kontaktu użytkowników z klientem 24 godziny na dobę, obniżenie kosztów związanych z połączeniami do personelu - głównie komunikaty głosowe, szybki czas wdrożenia usług czy brak konieczności inwestowania w infrastrukturę telekomunikacyjną. Zwrócił także uwagę na polskie uwarunkowania, dynamizm wzrostu chętnych na nowe usługi oraz kwestie formalne (m.in. podpisanie odpowiednich umów z operatorami sieci komórkowych, aby umożliwić abonentom bezproblemowe łączenie się z numerami 0-700, 0-800).

Andrzej Jarzębski, przedstawiciel grupy ECT (European Computer Telecoms AG) zaprezentował technologie, wdrożone przez Energis. Omówione zostały trzy rozwiązania: modułowa aplikacja numerów usługowych (effECTive Service Number Suite), aplikacja usług telekonferencyjnych oraz aplikacja usług przedpłaconych.

Podczas części warsztatowej zaprezentowano praktyczne możliwości tworzenia scenariuszy usługowych (routing interaktywny). Po uzyskaniu numeru z grupy 0-800 każdy klient dostaje login i hasło, dzięki którym może z poziomu strony WWW samodzielnie konfigurować zakres pożądanych usług. Scenariusze rozwiązań tworzone są za pomocą zestawu ikonek, pełniących specyficzne funkcje. Każdy taki element graficzny można edytować, wpisując na przykład godziny i dni robocze, w których dana funkcja będzie aktywna (ikona Time) lub określać obszar pochodzenia przychodzącego połączenia (Origin). Zestaw dostępnych ikonek znajduje się na zdjęciu.

Energis: nowe usługi sieci inteligentnych

Ikony konfiguracyjne

Dla każdego scenariusza można zdefiniować tzw. globalne parametry (m.in. czarna lista, miejsca pochodzenia wywołania, okresy czasu). Czarna lista pozwala określić listę numerów, które będą wykluczone ze wszystkich scenariuszy. Miejsce pochodzenia wywołania pozwala skategoryzować użytkowników pod względem obszaru, z którego dzwonią i ewentualnie przekierować ich do najbliższego oddziału firmy. Okresy czasu definiują zaś przedziały godzinowe/dzienne, w których dana funkcja będzie aktywna. Plany routingu (scenariusze) można dowolnie tworzyć, zmieniać oraz kopiować.

Więcej o oferowanych usługach można znaleźć w serwisach informacyjnych operatora: www.energis.pl.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200