Eliminacja oszustw na platformach sprzedażowych

Adyen, globalna platforma płatnicza uruchomiła właśnie rozwiązanie służące do walki z oszustwami na platformach typu marketplace. Score jest oparte na uczeniu maszynowym, które sygnalizuje nietypowe działania i monitoruje zgodność działania platformy.

„Próby wyłudzania danych osobowych i pieniędzy na platformach sprzedażowych to temat, o którym ostatnio wszyscy dużo słyszymy, szczególnie przy stale rosnącej sile ecommerce w Polsce. Dlatego uruchomienie Score cieszy nas wyjątkowo. Teraz możemy w pełni wspierać klientów prowadzących platformy sprzedażowe w monitorowaniu oszustw i integralności procesów podsprzedaży, aby ograniczać takie przypadki. Ponieważ nieuczciwe transakcje i ryzyka naruszenia integralności bezpośrednio wpływają na rozwój naszych klientów, zabezpieczenie tych procesów w odpowiedni sposób jest dla nas najwyższym priorytetem. Ta funkcja daje naszym klientom pełną kontrolę, oferując rozwiązanie, które nigdy nie przestaje się uczyć” - komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Score jest najnowszym uzupełnieniem technologii Adyen oferowanej platformom typu marketplace, pozwalającym wzmocnić bezpieczeństwo serwisów i zwiększyć ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Jednym z pierwszych klientów Adyen, którzy wdrożyli technologię Score w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jest globalna platforma do gromadzenia funduszy online, GoFundMe. Rozwiązanie, według twórców, ma zapewnić wgląd w szeroki zestaw sygnałów ryzyka, poprawiając skuteczność i redukując czas poświęcany na weryfikację bezpieczeństwa użytkowników oraz zwiększyć skalowalność operacyjną platform.

Zobacz również:

  • Przestępcy w internecie okradają każdego Polaka na średnio 750 zł
  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch

Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w czwartym kwartale 2020 roku skala oszukańczych transakcji osiągnęła 63 938 operacji na łączną kwotę 13 980 777 zł. Jednocześnie, jak wynika z najnowszych badań firmy Junipier Research, straty z tytułu oszustw związanych z płatnościami online w ciągu najbliższych 5 lat przekroczą 206 miliardów dolarów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200