E-commerce przesuwa się w kierunku social commerce - wyniki badania Paypal

Media społecznościowe są coraz ważniejsze w handlu online. Według badania PayPal Ecommere Index, ciągu ostatnich 6 miesięcy 46% Polaków zrobiło zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych. 65% europejskich sprzedawców internetowych sprzedaje na platformach e-commerce

rupixen.com on Unsplash

Jaki jest obecny potencjał social commerce na polskim rynku? Według PayPal Ecommerce Index 2022, handel poprzez platformy społecznościowe staje się znaczącym elementem europejskiego krajobrazu e-commerce, ponieważ nawet 2 na 5 Europejczyków (43%) choć raz zrobiło zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych w ciągu 6 ostatnich miesięcy. Ta statystyka uwzględnia również 46% Polaków, co stanowi 3%więcej w porównaniu do średniej europejskiej. W 2022 roku szacowano, że branża social commerce w Polsce osiągnie wartość 2,760 mld USD (ok. 12,25 mld zł).

Jak wskazują wyniki badania PayPal Ecommere Index 2022, wielu handlowców zaczęło osiągać wysokie wyniki z social commerce. 1 na 4 europejskich konsumentów przeszukuje media społecznościowe, aby znaleźć coś, co byłoby dla nich interesujące, a także śledzi tam swoje ulubione marki . Co ciekawe, mimo że więcej niż 1 na 10 europejskich konsumentów kupił produkt dzięki influencerowi w mediach społecznościowych lub śledził influencerów, aby zobaczyć, czego używają lub noszą, posty marki nadal mają silniejszy wpływ na ich procesy decyzyjne niż indywidualni influencerzy. Niemały wpływ na wybory zakupowe mają też opinie znajomych - nawet jeśli tylko wirtualnych.

Zobacz również:

  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

Mieszkańcy UE bardzo chętnie robią zakupy w social mediach. Polacy nie odstają - 14% Polaków przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy za pośrednictwem jakiejkolwiek platformy społecznościowej, miesięcznie wydając w ten sposób średnio 112 euro (ok. 524 zł).

Jak widać, coraz trudniej będzie ignorować ten kanał.

Źródło: PayPal

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200