Dziewięć miesięcy notebooków

Po trzech kwartałach 2003 r. Hewlett-Packard nadal przewodzi stawce producentów, którzy sprzedali w Polsce najwięcej komputerów przenośnych. Udział HP według szacunków Gartnera wynosi 16 proc. W III kw. na polski rynek trafiło ok. 270 tys. komputerów: 235 tys. stacjonarnych oraz 35 tys. przenośnych. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba sprzedanych jednostek wynosiła odpowiednio 227 tys. oraz 24 tys. sztuk.

Dziewięć miesięcy notebooków

Udział producentów w polskim rynku notebooków I-III kw. 2003

W segmencie komputerów przenośnych drugie miejsce zajmuje Toshiba, której udział Gartner szacuje na 10 proc. Dalsze miejsca zajmują California Access, Dell oraz Action. Cała trójka kontroluje po 8 proc. polskiego rynku. Po dziewięciu miesiącach 2003 r. wszyscy producenci sprzedali ponad 96 tys. notebooków.

Liderem sprzedaży po trzech kw. 2003 w segmencie komputerów stacjonarnych pozostaje NTT Data z ok. 6-proc. udziałem. Dalsze miejsca zajmują HP, Optimus, Action, Dell oraz JTT. Do końca września na rynek trafiło ponad 709 tys. sztuk. W okresie styczeń-wrzesień sprzedano łącznie ok. 806 tys. sztuk komputerów.

Zobacz również:

  • 7 lat na szczycie. Veeam ponownie liderem Gartner® Magic Quadrant 2023
  • Rynek notebooków odrabia straty
  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200