Dziewięć kręgów piekielnych
- 18.10.2011
Trzeci krąg - Żarłoczność udziałowców
Opis: Cuchnące trzęsawisko wypełnione nienasyconymi użytkownikami biznesowymi, którzy żądają coraz więcej możliwości, niezależnie od kosztów.
Ludzie, których tu można spotkać: Demony z działów sprzedaży, marketingu, finansów i administracji.
Z tym kręgiem zapoznał się każdy, kto próbował napisać aplikację biznesową. Gdy projekt zbliża się do końca, jego specyfikacja, budżet i terminarz są zupełnie inne niż te, z którymi rozpoczynano prace - przyczyną są kolejne żądania użytkowników, by dodać im "jeszcze jedną opcję, o której powinni byli wspomnieć". Deweloper, który wpadnie w taki krąg, nigdy nie osiągnie nirwany w pełni opracowanego zestawu opcji programu, gdyż specyfikacja nigdy nie zostanie w pełni ukończona.
Metoda ucieczki: Jest tylko jedna droga, która wiąże się ze skonfrontowaniem demonów z rzeczywistością. Ta broń sprawia, że demony zaglądają do swoich ciemnych i zimnych serc i zdają sobie sprawę, że to właśnie oni tracą najwięcej na ciągłym żądaniu nowych opcji.
Czwarty krąg - Chciwość korporacji
Opis: Piec hutniczy pełny gryzącego dymu i rzeki stopionego złota, w którym topią się biedne rekiny biznesu.
Ludzie, których tu można spotkać: Prezesi i zarząd, udziałowcy.
Krąg ten jest wypełniony tymi, którzy stawiają własny zysk finansowy ponad potrzeby klientów i firmy.
Gdy architekci IT pracują nad projektami, które w przyszłości przyniosą miliony dolarów, ludzie w szklanych domach biurowców chcą mieć przychód ASAP, by mogli się nim pochwalić akcjonariuszom na giełdzie i później zebrać bonus, na przykład w postaci dywidendy. W tym samym czasie klienci chcą wszystkiego, w tym produktów, których jeszcze nie ma. Kolizja potrzeb klientów i żądań zysku stawianych przez zarządy sprawia, że jest to trudne doświadczenie dla znajdujących się w tym kręgu.
Metoda ucieczki: Jedynym wyjściem jest rozumne oddanie się klientom i pomocne działania zarządu. Liczą się tylko pieniądze, ale należy znaleźć sposób ich dostarczenia bez niszczenia projektów, które w przyszłości przyniosą dochody.
Piąty krąg - Wściekłość twórców oprogramowania
Opis: Piekielna jama pełna ognia i siarki, w której wściekają się maniacy komputerowi oraz pracownicy biurowi.
Ludzie, których tu można spotkać: Programiści, deweloperzy, prezesi, członkowie zarządu i dyrekcja.
W świecie tworzenia aplikacji terminy są stałe, naciski dotkliwe, a nastroje ogniste. Gdy sprawy się pogarszają, mieszkańcy najpierw krzyczą, a potem zadają pytania.
Metoda ucieczki: W końcu większość zapalczywych osób znajdzie swoje miejsce poza pracą. Zanim jednak to nastąpi, niektórych wybuchów można uniknąć, informując osoby zainteresowane o każdym istotnym kroku w rozwoju oprogramowania. Wtedy dyskusje odbywają się przed faktem, a nie po nim.