Dyktafon, który sam pisze

Ulepszoną technologię rozpoznawania mowy L&H zastosowano w przenośnych dyktafonach.

Ulepszoną technologię rozpoznawania mowy L&H zastosowano w przenośnych dyktafonach.

Lernout & Hauspie Speech Products (L&H), jeden z liderów technologii rozpoznawania mowy, zapowiada wprowadzenie na rynek oprogramowania nowej generacji - Voice Xpress 4.0 - oraz małych, przenośnych urządzeń do nagrywania i edycji tekstów - Voice Xpress Mobile. Produkty te mają się pojawić na rynku pod koniec czerwca br.

Poprzednia wersja pakietu Voice Xpress 2.0 trafiła do sprzedaży zaledwie pół roku temu. Jak mówią przedstawiciele L&H, nowy pakiet zawiera zasadnicze ulepszenia i zmiany stosowanych technologii i dlatego firma postanowiła wprowadzić wersję 4.0, pomijając 3.0.

Lepiej rozumie

W porównaniu do wersji 2.0, Voice Xpress 4.0 skraca niezbędny czas "treningu" z 40 do 5 min, a dokładność rozpoznawania została zwiększona o ok. 2-3% (co najmniej 95% wypowiadanych słów jest rozpoznawanych poprawnie). Dotyczy to oczywiście języka angielskiego. Ponadto program jest przystosowany do współpracy i ścisłej integracji z pakietem aplikacji biurowych Microsoft Office 2000 oraz stosuje rozszerzony zestaw funkcji procesora Pentium III. Mimo to jego wydajność dla systemów wyposażonych w Pentium II lub procesory AMD ma być podobna. Integracja z Office oznacza, że możliwe będzie dyktowanie tekstów bezpośrednio do edytora Word lub arkusza kalkulacyjnego. Zapowiadana cena Voice Xpress 4.0 w wersji Standard wynosi ok. 50 USD.

Natomiast Voice Xpress Mobile Professional 4.0 jest w ofercie L&H pierwszym dyktafonem cyfrowym. Urządzenie to pozwala na nagranie 70 minut mowy i przetwarzanie nagrań na tekst podczas pracy w tle. Przewidywana cena rynkowa dyktafonu to ok. 300 USD. Jedynym konkurencyjnym produktem na rynku jest obecnie NaturallySpeaking Mobile Organizer firmy Dragon Systems.

Maszyna na recepcji

Lernout & Hauspie należy do trzech najbardziej znanych firm zajmujących się rozwijaniem zaawansowanych systemów rozpoznawania mowy. Pod względem wielkości sprzedaży ustępuje tylko Dragon Systems, która oferuje pakiet NaturallySpeaking, i IBM (ViaVoice).

Jednym z najszybciej rozwijających się zastosowań są systemy do automatycznego przekazywania rozmów telefonicznych lub udzielania standardowych odpowiedzi. Są one przeznaczone dla ośrodków obsługi klienta, centrów informacyjnych, serwisowych lub wsparcia technicznego, gdzie umożliwiają np. istotne skrócenie czasu oczekiwania na odpowiedź, zmniejszenie zatrudnienia i wprowadzenie całodobowej obsługi klientów.


TOP 200