Doradca wsparty systemem

Rynek doradztwa finansowego w Polsce jest niewielki. Dlatego działające tu firmy - Expander, Open Finance czy Xelion - sięgają po rozwiązania IT szyte na miarę.

Na polskim rynku doradztwa finansowego od 2000 r. szlaki przecierał Expander startując jako internetowa platforma sprzedaży produktów finansowych - jeszcze w czasach hossy e-biznesu. Później jednak model biznesowy uległ zmianie i rozpoczęto budowę sieci oddziałów. Od lat klienci zainteresowani usługami firmy rejestrują się na stronie WWW, która przeszła niedawno kolejną przebudowę pod względem formy i treści. Usprawniono nawigację, jak również sposób prezentowania informacji o ofercie i danych gospodarczych. W najbliższym czasie spółka planuje uruchomić w serwisie "Strefę Klienta" - wyspecjalizowaną aplikację do zarządzania finansami osobistymi i produktami finansowymi wybranymi z pomocą doradców.

Wiele oddziałów, sieć partnerów

Niebawem najważniejszym naszym systemem będzie Oracle CRM. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał br. Wraz ze zmianą systemu nastąpi migracja bazy danych z PostgreSQL na Oracle.

WALDEMAR KABAŁA, CIO Expandera

Najdłuższa stażem firma doradztwa finansowego posiada najbardziej rozbudowaną sieć placówek. Dzięki wdrożeniu telefonii IP, Expander oszczędza zaś na wewnętrznych połączeniach. Z rozwiązań tych korzysta też call center firmy. Z kolei w dziedzinie e-learningu spółka stosuje system wideokonferencji Cisco WebEx. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na zwiększenie stopnia dostępności szkoleń dla doradców finansowych i obniżenie kosztów ich prowadzenia. "Nie korzystamy jednak wyłącznie z systemów komercyjnych. Akceptujemy też rozwiązania open source i chętnie je stosujemy. Przykładowo, jako serwery do obsługi firmowej poczty elektronicznej, czy innych ważnych systemów BackOffice" - mówi Waldemar Kabała, CIO Expandera.

Spółka współpracuje też z największą liczbą finansowych partnerów na rynku. Stanowi to spore wyzwanie dla departamentu IT, gdyż przy takiej różnorodności instytucji współpracujących nie ma możliwości narzucenia jednolitego standardu wymiany danych. Najczęściej służy do tego poczta elektroniczna, webowy interfejs udostępniany przez bank albo aplikacja instalowana na komputerze doradcy. Nadal znacznie rzadziej spotykane są zaawansowane technologie elektronicznej wymiany informacji w oparciu np. o usługi web service. "Przy 400 stacjach roboczych skala jest znacząca. Systemy scentralizowane łatwiej wdrażać i utrzymywać, jednak nie zawsze istnieją możliwości takiej organizacji współpracy" - mówi Waldemar Kabała. Niebawem najważniejszym systemem spółki będzie Oracle CRM wdrażany przez Wola Info. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał br. Wraz ze zmianą systemu nastąpi - wymuszona kompatybilnością z CRM - migracja bazy danych z PostgreSQL na Oracle. W niedalekiej przyszłości planowane jest wdrożenie narzędzi BI.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200