Do sieci trafiły plany Google dotyczące rozwoju i integracji AI

W jaki sposób wyszukiwarkowy gigant zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju swoich usług?

Google nie może pozostać obojętne na integrację usług opracowanych przez OpenAI przez swojego największego rywala - firmę Microsoft.

Google goni Microsoft i integruje AI ze swoimi usługami
Źródło: Pawel Czerwinski / Unsplash

Google goni Microsoft i integruje AI ze swoimi usługami

Źródło: Pawel Czerwinski / Unsplash

Wyszukiwarkowy gigant nie spodziewał się tak szybkie rozwoju usług opartych o generatywną AI, ale szykuje solidną odpowiedź dla rozwiązań opartych na GPT-3 oraz GPT-4.

Zobacz również:

  • 13 niebezpiecznych aplikacji na Androida trafiło do Sklepu Play
  • Tak znany futurolog widzi przyszłość AI
  • Windows 11 Moment 5 - najnowsza aktualizacja skupia się na AI

Zgodnie z najnowszych raportem przekazanym przez The Wall Street Journal, firma Google zamierza dodać własnego chatbota AI, który zostanie zintegrowany z wyszukiwarką sieciową. Całość działać będzie analogicznie do rozwiązania wdrożonego już przez firmę Microsoft.

Google chce jednak, aby wyszukiwanie stało się bardziej osobiste oraz zróżnicowane pod kątem otrzymywanych wyników. Wyszukiwarkowy gigant oprócz klasycznych linków zamierza wyświetlać spersonalizowane filmiki z YouTube oraz posty z połączonych mediów społecznościowych.

Generatywne AI trafi do usług Google pod postacią osobistego asystenta o nazwie Magi. Magi prawdopodobnie zostanie ogłoszona podczas konferencji Google I/O, która rozpocznie się już w najbliższą środę - 11 maja 2023 roku.

Magi korzystać będzie z zaprezentowanego już chatbota Bard, który zostanie lepiej zintegrowany z wszystkimi usługami dostarczanymi przez wyszukiwarkowego giganta.

Wewnętrzna mapa drogowa integracji usług AI z dostępnymi już rozwiązaniami Google, która została pozyskana przez amerykańskie media wskazuje na implementację wielu narzędzi zasilanych sztuczną inteligencją w usługach Google na przestrzeni najbliższych miesięcy. Google najprawdopodobniej jak najszybciej będzie chciało zaoferować usługi konkurencyjne z rozwiązaniami Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200