Dla smakoszy

Za pośrednictwem serwisu OpenTable.com można zarezerwować stolik w restauracji.

Za pośrednictwem serwisu OpenTable.com można zarezerwować stolik w restauracji.

Systemy rezerwacji działające w Internecie kojarzą się przede wszystkim z kupowaniem biletów lotniczych czy zajmowaniem pokoi hotelowych. Inne rozwiązania bazujące na tym samym zamyśle, że użytkownik Internetu za pośrednictwem przeglądarki WWW dokonuje zdalnie rezerwacji ograniczonych zasobów i usług, rozwijają się znacz- nie wolniej. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest brak w tych innych miejscach gotowych systemów rezerwacyjnych, do których można w miarę łatwo podłączyć interfejs WWW.

Działający w kilku amerykańskich miastach system OpenTable.com (http://www.opentable.com) jest przykładem nowatorskiego podejścia do wykorzystania technologii internetowych przez restauracje. Potencjalni klienci restauracji mogą za pośrednictwem serwisu OpenTable.com dokonać rezerwacji miejsca przy stoliku, przeszukując dostępną ofertę pod kątem rodzaju kuchni, nazwy restauracji, lokalizacji i czasu. Serwis działa jako pośrednik, pobierając prowizję od każdego klienta, pozyskanego przez restaurację za pośrednictwem Internetu. Końcówką systemu może być zarówno kompu- ter z odpowiednim oprogramowaniem zlokalizowany w restauracji, jak i tradycyjny, papierowy system. W tym przypadku dane są wymieniane ręcznie przez operatora w OpenTable.com. Restauracje otrzymują zbiorcze informacje o kulinarnych preferencjach użytkowników serwisu i mogą też łatwo opracować charakterystykę swoich stałych klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200