Dell zaprezentował tani komputer internetowy

Dell zaprezentował WebPC, tani komputer domowy, stworzony z myślą o amerykańskich użytkownikach Internetu. Cena podstawowej konfiguracji na amerykańskim rynku wynosi ok. 1 tys. USD. Komputer z założenia ma być jednym z tzw. urządzeń internetowych - niedrogich produktów, które pozwolą niedoświadczonym użytkownikom na łatwe korzystanie z Internetu. WebPC oferowany jest w trzech stałych konfiguracjach, których - wbrew dotychczasowej polityce firmy - nie można zmienić.

Dell zaprezentował WebPC, tani komputer domowy, stworzony z myślą o amerykańskich użytkownikach Internetu. Cena podstawowej konfiguracji na amerykańskim rynku wynosi ok. 1 tys. USD. Komputer z założenia ma być jednym z tzw. urządzeń internetowych - niedrogich produktów, które pozwolą niedoświadczonym użytkownikom na łatwe korzystanie z Internetu. WebPC oferowany jest w trzech stałych konfiguracjach, których - wbrew dotychczasowej polityce firmy - nie można zmienić.

Komputer mieści się w kolorowej (5 kolorów do wyboru) plastikowej obudowie, której rozmiary stanową ok. jednej trzeciej typowej obudowy standardowego modelu typu desktop, i waży niecałe 5 kg. W podstawowej konfiguracji wyposażono go w procesor Intel Celeron 433 MHz, 64 MB pamięci, 4,3 GB dysk twardy, CD-ROM 24x, Windows 98 SE i pięć złączy USB umożliwiających podłączenie urządzeń peryferyjnych, takich jak skaner czy aparat cyfrowy. Sprzedawany jest z 15-calowym monitorem CRT, drukarką HP 610 i rocznym pakietem usług internetowych Della. W najbogatszej konfiguracji (kosztującej ok. 2,4 tys. USD) zestaw wyposażony jest w płaski ciekłokrystaliczny monitor, a sercem komputera jest Pentium III 500 MHz.

WebPC jest pierwszym produktem działu Web Products Group i został opracowany z myślą o użytkownikach, którzy chcą łatwo kupić komputer i korzystać z Internetu. Klawiatura WebPC zawiera specjalne kolorowe klawisze funkcyjne, zapewniające szybki dostęp do poczty elektronicznej i internetowych mechanizmów wyszukujących. Pomoc techniczną można uzyskać za pośrednictwem specjalnego systemu pocztowego "click and fix".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200