Dataquest: komputer osobisty jest już w 50% amerykańskich domów

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Dataquest, w ub.r. komputer osobisty znajdował się w połowie amerykańskich domów. Od roku 1995 ich liczba wzrosła o 23%.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Dataquest, w ub.r. komputer osobisty znajdował się w połowie amerykańskich domów. Od roku 1995 ich liczba wzrosła o 23%.

Tendencję wzrostową podtrzymuje głównie zainteresowanie tanimi komputerami osobistymi. W 1995 roku 27% Amerykanów miało w domu komputer PC. Rok później komputery te gościły w 36% gospodarstw domowych, osiągając 43% w 1997 r. Dane pochodzą z corocznych badań przeprowadzanych przez Dataquest, którymi w ub.r. objęto 3 tys. gospodarstw domowych w USA.

Wzrost liczby komputerów w domach nie spowodowali jedynie klienci, którzy zachęceni niskimi cenami nabywali pierwsze komputery. "Wiosną 2/3 liczby osób, które zakupiły komputer w cenie ok. 1 tys. USD, już wcześniej posiadało komputer" - twierdzi Van Baker, dyrektor działu badań rynkowych Dataquest.

Według Dataquest powodem zakupu komputera do domu nie jest też wyłącznie chęć uzyskania dostępu do Internetu, choć ten aspekt również miał udział w zwiększeniu sprzedaży. Komputery kupowane są przeważnie do pracy w domu i w celach edukacyjnych.

Jednak niezależnie od przeznaczenia, dla którego Amerykanie kupują komputery osobiste, oczekuje się, że w dalszym ciągu, choć nie w takim tempie, będzie widoczne zainteresowanie komputerami, kupowanymi do domu. Roczny wzrost sprzedaży w ostatnich latach kształtuje się na poziomie 7-8%. Możliwe jest jednak wyhamowanie tego tempa ze względu na coraz większe nasycenie rynku, które - według Dataquest - w ciągu kilku kolejnych lat osiągnie poziom ok. 65%.