DSL w ofercie TP SA

TP SA wprowadziła oficjalnie nową usługę dostępu do Internetu w technologii DSL. Usługa skierowana jest do klientów biznesowych. Wkrótce operator ma przedstawić również wariant dla użytkowników indywidualnych.

TP SA wprowadziła oficjalnie nową usługę dostępową w technologii DSL. Jest ona skierowana do klientów biznesowych, wkrótce ma być przedstawione również rozwiązanie dla użytkowników indywidualnych. Oferta realizowana jest poprzez łącza ADSL o przepustowości 512 kbit/s do abonenta i 128 kbit/s od klienta lub 1 Mbit/s od klienta i 256 kbit/s od klienta. Koszt instalacji wynosi 799 zł (+ VAT), a miesięczny abonament to 299 zł. W drugim wariancie instalacja kosztuje 849 zł, a miesięczny abonament 649 zł.

Usługa obejmuje stały adres IP, pakiet e-security (podstawowe metody zabezpieczania przed próbami niepowołanego dostępu z sieci Internet), pakiet bezpieczeństwa sieciowego (opcja), przestrzeń dyskową na konta pocztowe i strony internetowe w domenie firma.internetdsl.pl, możliwość konfiguracji indywidualnego profilu usługowego, przeniesienie instalacji w przypadku zmiany siedziby firmy użytkownika, funkcjonalność routera z translacją adresów NAT (opcja).

Zobacz również:

  • Ogromny wyciek danych amerykańskiego operatora AT&T

W pierwszej kolejności nowa usługa dostępna będzie w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Szczecinie, Grudziądzu, Toruniu, Bydgoszczy oraz Rybniku.

Według informacji TP S.A. ma być ona dopełnieniem obecnej "oferty usług masowych, jak np. Neostrada" i biznesowych, świadczonych za pośrednictwem POLPAK. Jej odbiorcami mają być więc średniej wielkości firmy. Przypomnijmy, że obecnie w najtańszej wersji (256 kB do klienta), z samodzielnym zainstalowaniem, usługa Neostrada kosztuje 266 zł miesięcznie plus jednorazowo 42,3 zł za przetestowanie wypożyczonego przez TP S.A. sprzętu. Nowa, zapowiadana właśnie wersja usługi czeka jeszcze według informacji rzecznika Witolda Rataja, rzecznika TP S.A. na zatwierdzenie w URTiP. Jej szczegóły mają być na tyle atrakcyjne cenowo i technicznie, żeby spowodować szybki wzrost użytkowników Neostrady. "Nowa oferta w Neostradzie będzie stwarzała szansę na przyciągnięcie znacznie większej liczby użytkowników. Ponadto liczymy, że "przesiądzie się na nią" znaczna część obecnych klientów SDI. Naszym założeniem jest, aby SDI trafiło teraz raczej na tereny poza metropoliami, na obszary słabo zurbanizowane. Mogę powiedzieć, że oferta cenowo będzie porównywalna z SDI, oczywiście przy znacznie bardziej interesujących parametrach technicznych. " - stwierdził Witold Rataj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200