Czy nowa platforma Oracle będzie w stanie analizować wiadomości użytkowników Facebooka?

Władze firmy Oracle zapowiadają stworzenie zaawansowanej platformy wspierającej zarządzanie relacjami z klientami za pośrednictwem internetowych społeczności. Jej możliwości mają sięgać analizy korespondencji między użytkownikami popularnych serwisów społecznościowych.

Oferta rozwiązań klasy CRM firmy Oracle ma być poszerzana przede wszystkim w kierunku wykorzystania potencjału sieci społecznościowych w zakresie sprzedaży. W realizacji planów pomóc ma kolejna transakcja z serii przejęć spółek rozwijających niszowe rozwiązania biznesowe. Amerykański gigant kupi spółkę specjalizującą się m.in. w wykorzystaniu nowoczesnych technologii semantycznych do przetwarzania strumieni informacji publikowanych przez użytkowników serwisów społecznościowych. Z oficjalnych informacji wynika, że rozwiązania spółki Collective Intellect pozwalają m.in. na śledzenie i analizowanie korespondencji prowadzonej w ramach serwisów takich jak Facebook. Informacje wynikające z przetwarzania takich danych mogą być później wykorzystywane m.in. w celach marketingowo-sprzedażowych. Władze koncernu Oracle zapowiadają, że rozwiązania firmy Collective Intellect będą wykorzystywane wraz z technologiami Vitrue. Dzięki temu Oracle zamierza stworzyć "najbardziej zaawansowaną i rozbudowaną funkcjonalnie platformę wspierającą zarządzanie relacjami z klientami za pośrednictwem sieci społecznościowych". Warunki transakcji, która ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie roku, nie zostały ujawnione.

Zakup firmy Collective Intellect jest drugą tego typu inwestycją Oracle w rozwiązania wspierające działania biznesowe w oparciu o internetowe społeczności. Pod koniec maja przedstawiciele amerykańskiego koncernu poinformowali o zakupie firmy Vitrue. Rozwijane przez Vitrue mechanizmy wspierające zarządzanie kampaniami marketingowymi w sieciach społecznościowych mają zostać włączone m.in. do rozwijanych przez firmę Oracle systemów klasy CRM. Według analityków zapowiedzi kierownictwa amerykańskiego koncernu są kolejnym przejawem rosnącej konkurencji między firmami Oracle i Salesforce. Na początku tygodnia władze drugiej z firm zapowiedziały zamiar przejęcia spółki wyspecjalizowanej w rozwiązaniach wspierających procesy sprzedażowe oparte na sieciach społecznych. Salesforce zapłaci niemal 700 mln USD za spółkę Buddy Media, która bezpośrednio konkuruje z firmą Vitrue. Z kolei Collective Intellect jest konkurentem należącej do Salesforce firmy Radian6.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
  • Trendy w e-commerce 2024
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200