Czy Google+ wyprzedzi Twittera i LinkedIn jeszcze w tym roku?

Według analityków w ciągu najbliższego serwis społecznościowy Google będzie drugą pod względem liczby użytkowników platformą tego typu.

Zdaniem analityków brytyjskiej firmy YouGov Investment Products żaden z istniejących obecnie serwisów społecznościowych nie zyskiwał popularności tak szybko, jak ma to miejsce w przypadku społeczności Google. "Społeczność Google+ rozwija się w niespotykanym tempie. Rosnąca popularność serwisu społecznościowego Google wprost odbija się na zaangażowaniu użytkowników takich jak Facebook i Twitter. Biorąc pod uwagę dane podawane przez firmę Google można sądzić, że Google+ już niedługo może zagrozić pozycji serwisów takich jak MySpace, Twitter i LinkedIn" - twierdzi Michael Nardis, prezes firmy YouGov Investment Products. Według przedstawicieli koncernu Google z uruchomionego pod koniec czerwca serwisu korzysta już ok. 25 mln użytkowników. Zdaniem analityków chęć dołączenia do społeczności Google+ w ciągu najbliższego roku deklaruje kolejne 16 mln dorosłych Amerykanów. Z badania przeprowadzonego przez firmę YouGov wynika również, że konto w serwisie społecznościowym Google posiada już 13 proc. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Z posiadanego konta statystycznie nie korzysta tylko co trzecia osoba zarejestrowana w Google+. Jednocześnie tylko użytkownicy serwisu Facebook deklarują wyższe zaangażowanie w rozwój własnej społeczności. Z analiz YouGov wynika, że przynajmniej raz dziennie z konta w serwisie Facebook korzysta 62 proc. jego użytkowników. W przypadku Google+ odsetek ten wynosi ok. 45 proc.

Według danych z marca 2011 roku z serwisu Twitter korzystało ok. 200 mln osób. Jednocześnie w sierpniu liczba kont założonych w serwisie LinkedIn najprawdopodobniej przekroczy 116 mln. Analitycy podkreślają, że rosnąca popularność serwisu Google+ najpewniej zaowocuje spadkiem przychodów operatorów pozostałych serwisów społecznościowych. Przedstawiciele koncernu Google nie ukrywają jednak, że Google+ ma konkurować przede wszystkim z serwisem Facebook. Do rejestracji w serwisie społecznościowym Google zachęcać mają m.in. rozbudowane funkcje ułatwiające budowanie grup osób o podobnych zainteresowaniach, a także szeroka integracja z innymi usługami internetowymi amerykańskiego giganta. Warto wspomnieć, że w prace nad rozwojem funkcji Google+ zaangażowani zostali przedstawiciele wszystkich niemal grup projektowych Google. Niedawno serwis wzbogacono m.in. o pierwsze gry.

Zobacz również:

  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Microsoft oferuje bezpłatne szkolenia w zakresie generatywnej AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200