Corsair: dodatkowe 2 GB RAM to wzrost wydajności nawet o 460 %

Firma Corsair przeprowadziła rozbudowany test pamięci, który powinien zainteresować przede wszystkim graczy. Jego celem było bowiem pokazanie korzyści, jakie wynikają ze zwiększenia ilości pamięci RAM z 2 do 4 GB - w niektórych przypadkach zaobserwowano wzrost wydajności nawet o 460 %!

Pamięć RAM to kluczowy element komputera i z pewnością wiele osób zastanawia się nad wzrostem wydajności w grach, jakiego można oczekiwać po zwiększeniu jej pojemności. Właśnie tym zagadnieniem zajęli się inżynierowie firmy Corsair, których wyniki zostały właśnie opublikowane w dokumencie o nazwie "AN804: Gaming Performance Analysis - 4GB vs. 2GB".

Skorzystali oni z następującej platformy testowej:

- Intel Core 2 Extreme QX6850 (podkręcony do 3,33 GHz)

- Asus Commando P965

- 500 GB Seagate Barracuda 7200 obr./min.

- Nvidia ForceWare Driver 169.25 WHQL

- 512 MB Nvidia GeForce 8800 GT.

Pracowała ona pod kontrolą systemu Windows Vista Home Premium 64-bit, gdyż - jak podkreśla producent - 32-bitowe OS-y "widzą", przy jednej karcie graficznej na pokładzie, maksymalnie 3,5 GB pamięci RAM, co jednakże i tak daje nam wzrost oferowanej pojemności o 75 %. Jeżeli chodzi o kluczowy komponent, zdecydowano się na skorzystanie z pracujących w trybie Dual Channel zestawów z serii Corsair XMS2 DHX - TWIN2X2048-6400C5DHX i TWIN2X4096-6400C5DHX.

Testerzy wykorzystali do analiz następujące gry: Company of Heroes: Opposing Front, Microsoft Flight Simulator X oraz Crysis i sprawdzili wpływ dwukrotnego zwiększenia pojemności pamięci na ilość wyświetlanych klatek na sekundę, czas uruchamiania się gry oraz czas potrzebny na przełączenie się pomiędzy zadaniami ("Alt-Tab" - "przeskoczenie" pomiędzy grą a przeglądarką IE7).

Otrzymane wyniki są następujące:

Task Switching (przełączenie pomiędzy aplikacjami) - szybciej o 11,2x

Czas uruchamiania gry - szybciej o 1,7x

Company of Heroes (minimalna liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - wzrost 4,6x

Company of Heroes (średnia liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - wzrost 1,2x

Microsoft Flight Simulator X (minimalna liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - 1,1x

Microsoft Flight Simulator X (średnia liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - 1,1x

Crysis (minimalna liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - 1,5x

Crysis (średnia liczba wyświetlanych klatek na sekundę) - 1x.

Dokument "AN804: Gaming Performance Analysis - 4GB vs. 2GB" można znaleźć pod tym adresem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200