Corning prezentuje Gorilla Glass 7i

Najnowsza wersja popularnego szkła ochronnego do ekranów dotykowych została zaprojektowana specjalnie z myślą o urządzeniach ze średniej półki cenowej.

Szkło Gorilla Glass zabezpiecza ekrany smartfonów, tabletów, smartwatchy, laptopów oraz innych urządzeń elektronicznych już od ponad 17 lat. Pierwsza generacja została wykorzystana w iPhone 2G, a od tego czasu miliardy urządzeń na całym świecie korzystają z wzmocnionego szkła o podwyższonej odporności na zarysowania i pęknięcia.

Najnowszy, średniopółkowy Google Pixel 8a wykorzystuje powłokę Corning Gorilla Glass 3 z 2013 roku
Źródło: blog.google

Najnowszy, średniopółkowy Google Pixel 8a wykorzystuje powłokę Corning Gorilla Glass 3 z 2013 roku

Źródło: blog.google

Corning poinformowało właśnie o wprowadzeniu na rynek nowej generacji szkła Gorilla Glass. Model o nazwie 7i będzie skierowany z myślą o urządzeniach ze średniej półki cenowej. Firma poinformowała również, ze pierwszym urządzeniem wyposażonym w szkło Gorilla Glass 7i będzie smartfon od Oppo.

Większość flagowych technologii takich jak Corning Armour była skierowana do telefonów z najwyższej półki, podczas gdy tańsze telefony często oferują starsze generacje szkła takie jak Gorilla Glass 5 lub nawet Gorilla Glass 3 (na przykład zaprezentowany ostatnio Google Pixel 8a). Niespójność we wdrażaniu szkła w różnych modelach telefonów spowodowała potrzebę stworzenia bardziej dostępnej, ale jednocześnie odporniejszej wersji dla urządzeń ze średniej półki.

Gorilla Glass 7i to tańszy odpowiednik flagowej powłoki Gorilla Glass Victus, którą zastosowano między innymi w smartfonie Samsung Galaxy S24 Ultra.

Corning twierdzi, że Gorilla Glass 7i może wytrzymać upadki z wysokości do jednego metra na powierzchnie zaprojektowane tak, aby naśladować asfalt. Z kolei konkurencyjne szkło glinokrzemianowo-litowe innych producentów według Corning zwykle zawodzi przy upadku z wysokości pół metra lub mniejszej. Ponadto Corning zapewnia, że Gorilla Glass 7i jest do dwóch razy bardziej odporne na zarysowania niż jego konkurenci.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200