Coraz więcej Atos Origin w Polsce

Do końca 2009 liczba pracowników polskiego oddziału Atos Origin wzrośnie z 300 obecnie do 500. Spółka aktywizuje udział w przetargach i może pochwalić się m.in. zleceniami dla Grupy TP. Zamierza także walczyć na rynku lokalnym o klientów na outsourcingowe usługi managed operations.

Ekspansja na rynku polskim jest częścią planu - 3o3 (trzy cele w trzy lata) - całej korporacji. Polski oddział wchodzi w skład regionu Niemiec i Europy Środkowej, który zanotował w 2007 wzrost przychodów o 2,4% do 607 mln euro. W Polsce firma odnotowała 60-proc. wzrost sprzedaży (dwukrotny wzrost w sektorze telekomunikacyjnym), 80-proc. wzrost zatrudnienia, podwoiła zysk operacyjny. W marcu Atos Origin uruchomił biuro we Wrocławiu. Ponadto spółka podpisała umowę partnerską z Novellem.

"Na rok 2008 zaplanowany jest rozwój oferty doradczej i wdrożeniowej w zakresie rozwiązań SAP, Business Intelligence oraz Managed Operations. Na rynku polskim, zgodnie z założeniami strategii "3o3" będzie miał miejsce dynamiczny rozwój Centrum nearshoringowego (usługi outsourcingowe) w Bydgoszczy"- zapowiadają przedstawiciele firmy. Spółka prowadzi już zaawansowane negocjacje z jednym z klientów. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do sektora największych przedsiębiorstw. Inne oddziały Atos Origin z usług outsourcingowych czerpią nawet połowę przychodów. W celu rozwoju tej oferty w Polsce Atos tworzy dedykowany zespół handlowy do sprzedaży usług MO. W Bydgoszczy 170 specjalistów firmy świadczy usługi pierwszej i drugiej linii wsparcia (Service Desk oraz Desktop services) dla międzynarodowych klientów Atosa (m.in. Alstom).

Spółka poinformowała także o 6-letniej umowie na wdrożenie i utrzymanie systemu SAP HR w TP i PTK Centertel o wartości 26 mln zł. System zostanie uruchomiony w IV kwartale 2008 roku. Innym zleceniem dla TP był system KONiAK, który wspomaga zarządzanie urządzeniami DSLAM w sieci TP, dzięki którym operator świadczy takie usługi jak Neostrada TP czy Videostrada TP.


TOP 200