Coraz częściej korzystamy z Facebooka oglądając telewizję

Z badania firmy Ericsson wynika, że oglądaniu telewizji coraz częściej towarzyszy aktywność w mediach społecznościowych. Badanie pokazało też, że 67 procent widzów wykorzystuje do oglądania telewizji tablety, smartfony lub laptopy.

Wyniki dorocznego badania przeprowadzonego przez dział ConsumerLab firmy Ericsson — przedstawione w publikacji "TV & Video Consumer Trend Report 2012" — pokazują, że telewizja społecznościowa staje się masowym zjawiskiem rynkowym. 62 procent respondentów co tydzień korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji. 25% używa mediów społecznościowych do dyskutowania na temat oglądanych właśnie programów telewizyjnych.

"Urządzenia mobilne odgrywają ważną rolę w odbiorze telewizji, ponieważ 67 procent konsumentów wykorzystuje do oglądania programów telewizyjnych i filmów wideo smartfony, tablety lub laptopy. Ponadto 60 procent podaje, że co tydzień korzysta z usług dostępnych na żądanie. Coraz popularniejsze staje się oglądanie telewizji w drodze. 50 procent czasu oglądania telewizji i wideo przypada na pobyt poza domem. Sprzyja temu upowszechnienie mobilnej komunikacji szerokopasmowej" - komentuje Niklas Rönnblom, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson.

Zobacz również:

Mimo że zachowania i oczekiwania widzów zmieniają się, tylko 7 procent konsumentów zamierza w przyszłości ograniczyć oglądanie telewizji. Konsumenci nie tylko nie szukają sposobów na zmniejszenie kosztów, lecz chcą płacić więcej za dodatkowe możliwości — 41 procent z nich podaje, że gotowi są płacić za programy telewizyjne i materiał wideo o jakości HD. Ponad połowa konsumentów chce mieć też możliwość wyboru programu telewizyjnego i treści wideo. Rönnblom mówi, że ze wzrostem liczby ekranów i usług klienci niecierpliwie poszukują łatwej w użyciu, skonsolidowanej usługi, która może obejmować wszystko. Powinna ona umożliwiać mieszanie telewizji na żądanie i telewizji liniowej, w tym treści przekazywanych na żywo, ułatwiać wyszukiwanie treści, wykorzystywać zalety telewizji społecznościowej oraz zapewniać bezproblemowy dostęp z różnych urządzeń.


TOP 200