Comarch uruchamia Innovation Space

IoT, 5G, sztuczna inteligencja, Virtual Reality – to tylko niektóre wybrane technologie, które wykorzystuje firma Comarch w swoich usługach i produktach. Od teraz zainteresowani mogą zobaczyć ich zastosowanie w nowo otwartej Strefie Innowacji Comarch w Krakowie.

fot. Comarch

Comarch SA jest w ścisłej czołówce polskich firm o najwyższych nakładach na badania i rozwój. W Grupie Comarch największe nakłady na R&D ponosi spółka Comarch Healthcare. Również inne sektory ważne dla biznesu firmy wykorzystują pełną parą R&D. To odpowiedź na obecny rynek, który bez najnowszych technologii nie może się już obejść. Sztuczna inteligencja weszła do sektora bankowego, do przemysłu, do ochrony zdrowia. Firma wdraża najnowsze technologie właściwie od początku pojawienia się ich na rynku, często testując już te nie do końca okrzepnięte. Teraz chce pochwalić się swoimi realizacjami, jednocześnie dać potencjalnym klientom możliwość „zobaczenia” danego wdrożenia.

Przestrzeń Comarch Innovation Space, mieszcząca się w siedzibie głównej spółki, została podzielona na kilka stref. Każda z nich prezentuje rozwiązania IT dla poszczególnych sektorów gospodarki m.in. instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, operatorów sieci telefonicznych, placówek medycznych a także firm z branży handlu detalicznego oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Stoiska są uzupełnione o multimedialne prezentacje, opisujące studia przypadków wdrożeń zrealizowanych przez Comarch. Na poszczególnych stoiskach można zapoznać się z możliwościami zastosowania systemów informatycznych i technologicznych, w tym telediagnostyki oraz monitoringu telemedycznego, rozwiązań z zakresu e-mobility, sklepu przyszłości i innych, w tym uwzględniających IoT, 5G, sztuczną inteligencję a także rozwiązania Virtual Reality.

Zobacz również:

  • „Oskarowe” wdrożenia systemów Comarch ERP
  • fot. Comarch

    fot. Comarch

    Pierwsza strefa prezentuje rozwiązania, wykorzystujące technologie e-mobility. Te niezależne i połączone usługi zmieniają aglomerację miejską w inteligentne miasto. Przy ich użyciu mieszkańcy mogą m.in. dokonywać płatności za usługi wspólne oraz korzystać z aplikacji wskazujących wolne miejsca parkingowe. Firmy natomiast mają możliwość prowadzenia wirtualnego biura.

    Na stoisku dedykowanemu branży telekomunikacyjnej można zobaczyć, w jaki sposób ewoluowały sieci komórkowe ze standardu 1G do 5G. „Comarch był świadkiem zmian, zachodzących w branży telekomunikacyjnej i jest pionierem w aspekcie tworzenia oraz dostarczania systemów IT dla telekomów. Dziś z powodzeniem realizujemy zarówno projekty z zakresu prac badawczo-rozwojowych, jak i wdrożenia systemów wykorzystujących inteligentne sieci, Internet rzeczy, technologię 5G oraz postępującą wirtualizację infrastruktury telekomunikacyjnej. Na stoisku zaprezentujemy odwiedzającym pełne portfolio usług dla operatorów telekomunikacyjnych”– mówi Małgorzata Siwiec, dyrektor marketingu w sektorze Telekomunikacji w Comarch.

    W strefie poświęconej technologii Internet of Things odwiedzający mogą skorzystać z dostępu do platformy Comarch IoT, zainstalowanej w chmurze informatycznej. System umożliwia definiowanie procesów, zarządzanie oraz zdalne sterowanie urządzeniami. Przechowuje i analizuje ogromną ilość danych, które są wykorzystywane przy podejmowaniu strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie ma bardzo szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle, handlu detalicznym, jak i w służbie zdrowia.

    Strefa e-Zdrowia prezentuje na przykład działanie aplikacii HealthNote, służącej m.in. do bezpiecznego gromadzenia i udostępniania elektronicznej dokumentacji medycznej. Są też urządzenia, które monitorują stan zdrowia pacjenta m.in. opaska życia oraz kamizelka Cardiovest, a także czujniki, mierzące np. poziom tlenku węgla w domach.

    W Strefie Innowacji Comarch znajdziemy również systemy, które wspierają rozwój e-społeczeństwa. Administracja publiczna coraz szerzej otwiera się na obywateli, umożliwiając załatwienie sprawy urzędowej w szybki i łatwy sposób. Samorządy mogą korzystać z rozwiązań Comarch przy tworzeniu oraz oferowaniu e-usług dostępnych dla obywateli, jak składanie wniosków i pism urzędowych, głosowanie w budżecie obywatelskim czy dokonanie płatności podatku lokalnego.

    Kolejną strefą jest przestrzeń, w której prezentowane są systemy zaprojektowane dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Do użytku odwiedzających została oddana m.in. aplikacja asystenta finansowego, wykorzystująca technologię wirtualnej rzeczywistości, system wyposażony w sztuczną inteligencję, który służy do szacowania wartości szkód i udzielania pożyczek, a także model osiedla 3D oraz aplikacja do wyceny nieruchomości a także kontroli wiarygodności kredytowej.

    W części dedykowanej rozwiązaniom do zarządzania przedsiębiorstwem zaprezentowane zostały systemy klasy ERP i Business Intelligence. Odwiedzający to stoisko mogą sprawdzić, jak technologie uczenia maszynowego, zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji, wbudowane w systemy Comarch ERP, usprawniają zarządzanie procesami oraz danymi w firmie. W strefie tej wytłumaczone zostały pojęcia związane z branżami retail i produkcji, takie jak customer experience, omnichannel, Przemysł 4.0. Zaprezentowane zostało również jak Comarch w realizowanych przez siebie projektach implementuje te idee w przedsiębiorstwach klientów.


    TOP 200