Comarch Bill Shock Prevention

Comarch rozszerzył ofertę dla operatorów komórkowych o nowe rozwiązanie - Comarch Bill Shock Prevention. Jest to oprogramowanie zapobiegające sytuacji określanej jako "bill shock".

"Bill shock" to określenie sytuacji, w której klient operatora otrzymuje rachunek znacząco wyższy niż zwykle, najczęściej w wyniku używania usług przesyłających dane w roamingu. Comarch Bill Shock Prevention pomaga operatorom mobilnym i wirtualnym (MVNO) zapobiegać takim sytuacjom. Rozwiązanie zostało opracowane w nawiązaniu do Regulacji Nr 544/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej, które określa między innymi w jaki sposób operatorzy mają umożliwić swoim klientom kontrolowanie rachunków w roamingu.

Rozwiązanie to pozwala operatorowi ustawiać limity wykorzystania usługi, a klient końcowy może zdecydować czy limit ten będzie wyrażony w megabajtach, minutach, czy w wartości pieniężnej. W momencie gdy wykorzystanie limitu osiąga 80 proc., klient jest o tym fakcie informowany i musi wysłać do operatora wiadomość zwrotną, że akceptuje kontynuację usługi.

Zobacz również:

  • Wybitny dziennikarz rynku telekomunikacyjnego nie żyje
  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200