Cloud marketing: Chmurowe zakupy gigantów wciąż trwają

Oracle przejął właśnie kolejną spółkę oferującą usługi w chmurze. Tym razem to firma Responsys. Wartość transakcji szacuje się na około 1,5 miliarda dolarów. Czy to koniec zakupów?

Oracle przejął właśnie kolejną spółkę oferującą usługi w chmurze. Tym razem to firma Responsys. Wartość transakcji szacuje się na około 1,5 miliarda dolarów. Czy to koniec zakupów?

Resposnys to przedsiębiorstwo zajmujące się chmurowym marketingiem typu bussiness-to-consumer (B2C). Firma świadczy usługi typu SaaS, pozwalające na zarządzanie kampaniami reklamowymi w internecie, w różnych kanałach - poczta elektroniczna, media społecznościowe itd. - i śledzenie ich efektywności.

Zobacz również:

Już wcześniej firma korzystała z platformy Oracle do prowadzenia swojej działalności. Gigant zaobserwował chyba jednak trend pozyskiwania tego typu jednostek przez konkurencję i sam również zapragnął mieć cloud marketing w swoim portfolio.

Co ciekawe, posunięcie Oracle sprawiło, że wzrosła wartość innej, liczącej się na rynku firmy zajmującej się cloud marketingiem. Jej akcje podskoczyły aż o 9%. Rynkowi eksperci podejrzewają bowiem, że to właśnie Marketo może być następną wchłonięta spółką. Wyznaczono już nawet potencjalnego kupca. Miałby nim być sam SAP. Rzeczywiście, firma nie ma jeszcze w swoim portfelu podobnej spółki.

Skąd jednak przeświadczenie, że musi? Wystarczy spojrzeć na poczynania konkurencyjnych koncernów. Oracle nie był pierwszym, który włączył w swoje portfolio cloud marketing. Wcześniej Salesforce.com kupiło ExactTarget (2,5 mld dolarów), Adobe nabyło Neolane (600 mln dolarów), a Microsoft firmę MarketingPilot. Zresztą Responsys nie była pierwsza firmą z tej branży, którą skonsumował Oracle. Gigant połknął w tym roku już spółkę Eloqua, zajmująca się cloud marketingiem B2B. Sam zaś cloud marketing jest jednym z najmłodszych i najdynamiczniejszych członków chmurowej rodziny.


TOP 200