Cisco wycofuje z oferty usługę Cisco Mail

Cisco zdecydował się usunąć ze swojej oferty - zaledwie 13 miesięcy od momentu premiery - usługę poczty elektronicznej Cisco Mail, opartej na technologii stosowanej w chmurach obliczeniowych.

Widząc rosnącą popularność modelu "cloud", Cisco wprowadził do swojej oferty na początku 2010 r. usługę Cisco Mail, mając nadzieję że spotka się ona z życzliwym przyjęciem użytkowników. Niestety, nic takiego się nie stało i obecnie Cisco wycofuje ten produkt z rynku. Było to dość kosztowne doświadczenie, gdyż analitycy szacują, że opracowanie tej usługi kosztowało firmę ok. 250 mln USD. Cisco Mail rywalizowała na rynku głównie z pakietem Google Apps (którego premiera miała miejsce w 2007 r.), w skład którego wchodziła też aplikacja pocztowa.

Wydaje się, że Cisco przegrał tę rywalizację gównie z powodu ceny i wielkości oferowanej przestrzeni adresowej. Użytkownik płaci za usługę Cisco Mail 5 USD na miesiąc (za 5 GB przestrzeni adresowej), podczas gdy usługa Google kosztuje 50 USD za rok, ale przy dziesięciokrotnie większej przestrzeni adresowej (50 GB). Z kolei Exchange Online firmy Microsoft kosztuje tyle samo (5 USD za miesiąc), ale oferuje 25 GB przestrzeni adresowej.

Zobacz również:

Cisco zapewnia jednocześnie, że nadal gwarantuje użytkownikom usługi Cisco Mail wsparcie techniczne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200